Останнє оновлення: 13:07 середа, 13 грудня
он-лайн
Ви знаходитесь: Культура / Архітектура / Гамлетівське питання: Бути чи не бути Муромцю? - трансляція
 Гамлетівське питання: Бути чи не бути  Муромцю? - трансляція

Гамлетівське питання: Бути чи не бути Муромцю? - трансляція

Чернігівці хто згоден , щоб пам’ятник Іллі Муромцю стояв неподалік театру церкви і і міської міліції. Пояснює заступник Чернігівського міського голови Анна Романова.

Один із чернігівців у мережі Фейсбук сказав, що Муромець дуже сучасний.

"Я його зумисне жартома назвав «тітушкою». Його також можна назвати бійцем самооборони.

Чи Правого сектора. І в руках у нього чи то бита, чи то булава, чи держак від лопати. І стоятиме він неподалік міської міліції.

Ну хай стоїть, охороняє. І кожен в ньому буде бачити свого. Воїни – захисника від агресора. Майданівці- майже беззбройного з палицею і в бронежилет активіста. Хтось – тітушку. Міліціонери – теперішнього колегу з самооборони….

А любителі дерболизнути в кущах поруч - будуть під пильним оком нашого героя- знають , що німий і не здасть (там камінь у кущах у формі столика )

Найголовніше - скульптор подарував його місту , всім нам. До того ж це герой і богатир! Чим не на часі? Це ж не троянський кінь, врешті решт і не Ленін».

 

А ось лист скульптора Андрія Стеценка Борисовича

«Три роки тому я виготовив дерев'яну скульптуру Іллі Муромця - билинного богатиря Київської Русі, життя якого, за легендою, пов'язано із Черніговом, а його було канонізовано у XVII ст.

Я майже рік створював цю скульптуру на честь свого покійного батька - чернігівця Стеценко Бориса Семеновича, який прославився тим, що виготовив більше 100 дерев'яних скульптур у місті Чернігові, а також працював у Чернігівському обласному драматичному театрі та вважався «кращим голосом України).

Скульптури мого батька до сьогодні збереглися у Міському парку культури і відпочинку, хоча і потребують реставрації. Іллю Муромця було тимчасово виставлено на Алеї Героїв до Дня міста у 2011 році.

Вона викликала неабиякий інтерес та позитивне ставлення у мешканців Чернігова, про неї було видано статті у таких газетах, як «Семь дней», «Чернігівщина», «Чернігівські відомості» та інші.

Я готовий був віддати цю скульптуру як подарунок місту, але за умови, що її буде встановлено на території Болдиних гір, проте у 2011 році керівництвом НАІЗ Чернігів Стародавній) мені було відмовлено у цьому, і я забрав знов скульптуру до себе у майстерню.

 

Мені неодноразово пропонували продати богатиря до приватної колекції, проте я чекав на те, що прийдуть часи, і скульптуру все-таки встановлять у запропонованому МІСЦІ. Журналісти та громадськість впродовж трьох років закликали до вирішення проблеми встановлення скульптури у центральній частині міста.

І я звертаюся до Вас сприяти встановленню скульптури по вул. Шевченка, над проїзною частиною, на зеленій зоні, навпроти туристично-інформаційного центру м.Чернігова.

Я категорично проти встановлення скульптури у Міському парку культури і відпочинку, як це мені до цього пропонували, адже оскільки парк не охороняється, то ця скульптура буде зруйнована вандалами. А це все ж таки пам ять про мого батька - гідного чернігівця та людини, яка зробила багато для цього міста!

Я впевнений, що саме місце - навпроти туристичноінформаційного центру Чернігова - ідеально підходить для скульптури через те, що тут скульптуру будуть бачити туристи (основні туристичні маршрути проходять через цю частину міста), а також чернігівці, що проїжджають на транспорті по вул.Шевченка та проходять повз неї.

На цьому місці скульптура буде краще захищена від вандалізму, а також повністю відповідати концепцікЯернігів - місто легенд). Розуміючи довгу процедуру погоджень (я це все вже проходив три роки тому –«а воз и ныне там», я пропоную оформити дозвіл на цю скульптуру як на малу архітектурну форму. Дякую за розуміння."

 

Коментарі (37)

Іван Кампо | 2014-04-05 17:07

Краще би перейменували вулиці садистів типа воровського та войкова на українські.

Соломія | 2014-04-05 11:39

Я майже кожний прогуляюсь по цьому парку с дітьми, з іншими молодими мамами. І знаєте, цей витвір дуже прикрасить і освіжить краєвид. А хто не згодний, то хай також за свої кошти і сили хоча б щось зробить, а потім осуджує!

старожил | 2014-04-05 07:07

911
Дайте "затравку". Может быть и обговорим "с такой же пылкостью"!

911 | 2014-04-04 22:14

Дождусь или не дождусь, чтобы черниговцы с такой же пылкостью обговаривали беззаконные действия кооперативного ЖЕКа???
А ведь там есть о чем гоаорить. Даже кричать надо. Но пока тишина. Заняты Муромцем. Да, это важнее пробле ЖКХ. До тех пор, пока кому-то на голову не упадет крыша...

Марина | 2014-04-04 21:11

Полностью поддерживаю, чтобы скульптура стояла в этом парке! Андрей С. старался, вкладывал свои силы и деньги. Нужно поддерживать таких людей . Неужели так часто нашему городу делают такие бескорыстные подарки. Будьте добрее! Разве кому-то станет легче или радостнее от того, что скульптуру уберут?

Чернігів | 2014-04-04 20:47

Я вважаю, що нікому ця скульптура не буде заважати в парку, де її встановили, а саме - навпроти туристично-інформаційного центру Чернігова. Також хочу підтримати і подякувати скульптору за такий подарунок нашому місту.

Светлана | 2014-04-04 20:31

Не вижу ничего плохо в том, что скульптура будет установлена напротив туристического информационного центра Чернигова. Появится прекрасная возможность не только показать нашим детям скульптуру Ильи Муромца, но и рассказать о добрых поступках самого скульптора.

старожил | 2014-04-04 19:00

Ch
заповідник
По моему г-жа Романова и Ко просто спутали городской исторический ландшафт с весёлым и задорным мероприятием конкурса тамаресок.
Успехов вам, молодые и находчивые! Комсомольского вам задора!

заповідник | 2014-04-04 17:48

Ch
Так про це ж і розмова, а не проти Іллі Муромця чи батька автора скульптури! Якби цей Ілля був зроблений як біля Антонієвих печер Нестор Літописець, то заповідник б з радійстю прийняв цю скульптуру на Болдиних горах. Ну, люди добрі, ну не можна в центрі міста будь-які фантасмогорічні образи виставляти. Зробила людина богатиря на свій розсуд, так повинна розуміти всю відповідальність за обраний напрямок висвітлення образу - там де дозволять там і став. Ну, а якщо завра пан Борис Атрощенко найде ще одну творчу людину, яка два роки з глини робила оголений образ князівни Чорної в дусі абстракціонізму перед тим як стрибати з княжого терему у легенду про засновників міста і для чергового відкриття туристичного сезону у нього не буде скульптури! Що, знову, шановний Александре Володимировичу Соколов, Ви будете відхльобувати від дитячьої хвороби своїх дорослих помічників? Чому серйозну справу мотивують особистими речами: витвір майстра повинен відповідати нормам естетики і місцю його постановки. Олександре Володимировичу! Що це за розмови в кабінеті Вашого заступника - нашкодили, без обговорення і всіх узгоджень поставили і ведуть розмови про те, як це демонтувати!

старожил | 2014-04-04 17:46

С.Соломаха
АлександрСтеценко красава.Год работал бесплатно во благо города,создал великолепную скульптуру.Пускай стоит и радует глаз. А дешевые политиканы пытаются нагадить и разрушить то,что создается годами,таковы реальности бытия.Господа,а Вы не пробовали созидать?Это у Вас вряд ли получится.С Вашим мышиным интеллектом,дворы мести,а не представлять органы власти(пользы будет больше).И нечего замыливать глаза политическими лозунгами.Вы жалкие ничтожные личности.Сделаем все что бы стоял богатырь в граде Чернигове.
Приятно, что есть люди, которые способны оценить безвозмездный труд других людей во имя украшения нашего родного Чернигова. Но давно пора начать прислушиваться к людям, которые были бы служить своеобразной санитарной комиссией чтобы защитить исторические зоны города от кича. Свободу творчеству! Хочешь украсить город - твори! Места для этого есть навалом: в районах новостроек или частного сектора. Можно даже где-то выделить специальный участок земли, где простые люди в свободное от работы время могли бы реализовать свои творческие планы. Это была бы хорошая инициатива. Кто знает, может быть со временем такой полигон стал бы объектом показа для туристов.

Гость | 2014-04-04 17:28

Цю скульптуру створив житель нашого міста, вклав в неї свої сили й кошти, подарував місту. Чому ви не підтримуєте тих людей, які бажають зробити наше місто кращим!

Ch | 2014-04-04 17:15

Поставили и хорошо, вот только могли бы и по красивее фигуру сделать.

старожил | 2014-04-04 17:10

С.Соломаха
АлександрСтеценко красава.Год работал бесплатно во благо города,создал великолепную скульптуру.Пускай стоит и радует глаз. А дешевые политиканы пытаются нагадить и разрушить то,что создается годами,таковы реальности бытия.Господа,а Вы не пробовали созидать?Это у Вас вряд ли получится.С Вашим мышиным интеллектом,дворы мести,а не представлять органы власти(пользы будет больше).И нечего замыливать глаза политическими лозунгами.Вы жалкие ничтожные личности.Сделаем все что бы стоял богатырь в граде Чернигове.
Наталка
Приємна новина для Наталки!
=Створіть приміськраді чи спеціальну комісію, до якої б увійшли люди, що розуміються в архітектурі, й могли б висловити свою думку.=
Такий орган створено ще у 1964 році. Зараз він називається Чернігівський Державний Архітектурно-історичний Заповідник.
=як у колишні часи мало не відбулося застроєння Лісковиці=
Дякуючи великому громадянину і патріоту Чернігова кандидату архітектури Андрію Антоновичу Карнабєду, ім’я якого завжди пам’ятатимуть справжні чернігівці. Вічна йому пам’ять!

Наталка | 2014-04-04 16:15

С.Соломаха
АлександрСтеценко красава.Год работал бесплатно во благо города,создал великолепную скульптуру.Пускай стоит и радует глаз. А дешевые политиканы пытаются нагадить и разрушить то,что создается годами,таковы реальности бытия.Господа,а Вы не пробовали созидать?Это у Вас вряд ли получится.С Вашим мышиным интеллектом,дворы мести,а не представлять органы власти(пользы будет больше).И нечего замыливать глаза политическими лозунгами.Вы жалкие ничтожные личности.Сделаем все что бы стоял богатырь в граде Чернигове.
Творити, звісно, набагато складніше, ніж руйнувати. І нинішні події - найліпше свідчення того (маю на увазі територіальну цілісність України). Але щодо скульптури. Їй потрібно знайти належне місце. Вона просто не вписується. Чого коментатори вдалися в полеміку? Створіть приміськраді чи спеціальну комісію, до якої б увійшли люди, що розуміються в архітектурі, й могли б висловити свою думку. От поцікавтеся у Анатолія Івановича Вареника, зусиллями якого створено музей Лісковиці, як у колишні часи мало не відбулося застроєння Лісковиці. Приїжджали спеціалісти з Москви (столиці СРСР), які дали екпертну оцінку. А так ваші коменти - постріл у небо.

Александр | 2014-04-04 15:41

С.Соломаха
Стеценко красава.Год работал бесплатно во благо города,создал великолепную скульптуру.Пускай стоит и радует глаз. А дешевые политиканы пытаются нагадить и разрушить то,что создается годами,таковы реальности бытия.Господа,а Вы не пробовали созидать?Это у Вас вряд ли получится.С Вашим мышиным интеллектом,дворы мести,а не представлять органы власти(пользы будет больше).И нечего замыливать глаза политическими лозунгами.Вы жалкие ничтожные личности.Сделаем все что бы стоял богатырь в граде Чернигове.

Пакуль | 2014-04-04 15:26

072
Більш на гнома схожий...

старожил | 2014-04-04 15:03

КАРАУЛ
Згоден! Дайте розлогу інформацію!
Можливо хтось і побідкається! Почитаємо, може полегшає! Вам.

Володимир | 2014-04-04 14:51

Чернігів у якомусь постійному маразмі:місцеві попи славлять путіна,мер місцевий кохається з партією регіонів,тепер муромця встановлюємо.А кращих героїв у місті не має? До речі краще б прибрали з алеї героїв погруддя катів українського народу

КАРАУЛ | 2014-04-04 14:02

Знайшли що обговорювати. Голова обертом йде від того, що підскочили ціни на ліки, на продукти, на всі товари. А ще впаяють і на комунальні послуги!

А.Сергеев | 2014-04-04 13:38

Я поддерживаю этот памятник и я За то чтобы он украшал наш город.Проскурину на пенсию с ее маразмом пора отправлять

А.Сергеев | 2014-04-04 13:37

Как можно такое писать.Проскурина.Ты за свое здоровье не боишся?узнать где ты живешь не проблема.Когда был Майдан ты писала письма чтобы всех там разгоняли и разстреливали.Теперь ты начинаешь писать такие письма про памятник.Тебе на пенсию пора.Марозматичка.Сама не уйдешь-поможем.Памятник достоин уважения и будет стоять и украшать наш город.Если ты будешь продолжать в том же духе и писать этот бред ты пожалеешь.От тебя толку нету.Ты никто.Ты пустое место.На гроб себе собирай а не критикуй чужое творчество.Человек старался и делал долго эту скульптуру в подарок городу,что ты сделала для города?

старожил | 2014-04-04 12:53

Дима
=Другие самородки посмотрят на такое отношение к своему таланту и могут предпочесть забыть о нем,=
Вы, Дима, наверное не читали автобиографии Катерины Билокур. Она родилась и выросла в простой крестьянской семье. Но стремление рисовать было у неё превыше всего. Она встречала полное, враждебное непонимание матери, для которой, её живопись казалась пустым капризом, которая стремилась к тому, чтобы её дочь была такой же как все. Это была страшная трагедия для девушки. Прочтите и вы поймёте, как глубоко вы не правы.

Тітушко | 2014-04-04 12:05

Люди добрі, приберіть цього смішного монстра з центру міста. Поставте його на Кордівці. Туристи будуть сміятися, бо на справжньго Іллю Муромця він не схожий - зазвичай його порівнюють з образом картини Васнєцова. Васнєцов був талантом, а Стеценко любитель, це як у письменстві графоман. Його образ справді схожий на тітушка.

старожил | 2014-04-04 12:05

Можна по-різному ставитися до пам’ятників чернігівської Алеї Героїв: для одних Віталій Примаков - ватажок червоного козацтва, для інших - "друг сім’ї" Бриків, попередник Маяковського.
АЛЕ за архітектурним, градобудівничим задумом Алея Героїв могла б бути чимось унікальним і неповторним: чимось значно величнішим, ніж Алея Великанів у Белграді.
МОГЛА Б БУТИ, але не стала через потворну скульптуру людини. що вбивається мирним атомом Генадія Ершова. (Це при всій моїй шані до чорнобильців.)
Не зрозуміло, чому іграшкову скульптуру Іллі Муромця, що ідеально пасує для дитячого майданчика, намагаються встановити в історичній частині міста, поряд з чудовою пам’яткою Київської Русі П’ятницькою церквою. Не зрозуміло, чому громадскість міста вже вкотре ставлять перед фактом. Чому знов і знов важливе питання приймається без обговорення широкою громадою?

Дима | 2014-04-04 11:45

Талантливым людям нужно оказывать содействие, а не ставить палки в колеса!!! Другие самородки посмотрят на такое отношение к своему таланту и могут предпочесть забыть о нем, потому что это бессмысленно или будут востребованы в другой стране, где могут оценить такую красоту!!! Так что уважаемые чиновники - задумайтесь о последствиях своих решений! Творцам нужно помогать, тем более помощь ваша - это отсутствие бюрократии, всего то навсего))

Юрій | 2014-04-04 11:25

Читаю комментарии у в ШОКЕ...вы что там объелись чего то.. Какая россия? Какие регионы?....Человек год делал эту скульптуру в подарок городу....бесплатно...в память об отце....талантливом человеке, нашем земляке....Два года не могут такую мелочь сделать как просто установить.....и когда к чему то пришли, нашли место, появляются какие то упыри и верещат что попало....скульптура будет стоять....нормальные люди, патриоты города не позволят этому помешать....слава Украине, слава Чернигову....!!!!!

072 | 2014-04-04 11:21

ХОБІТ

ще раз від чернігівця | 2014-04-04 10:34

Коли ж від міської ради ми почуємо конкретні проекти для обговорення громадою та реалізації для покращення туристичної привабливості нашого міста? Працює ціле управління, є заступник міського голови, яка до свого призначення в громадській організації доволі часто "видавала на гора" всякі проекти. Можливо свято відкриття турсезону і потрібно, але якщо ми кожний рік будемо чекати на постріл гармати, то так ми просто дуремо людей. Є чудовий проект Б.Дєдова по Чорній могилі біля Єлиці, є громадська пропозиція зберігти парк біля залізничного вокзалу... Давайте обговорювати громадою проекти по створенню цікавих куточків нашого міста і для мешканців міста і для туристів. І головне їх реалізовувати. Зробили вказівники по місту, а далі що? Візьміть ідею львівян, які в Києві зробили з банерів в мистецькому Арсеналі куточок старого Львова і пропагували свою каву, водили екскурсії, відбувались мистецькі акції. Візьміть ви той парк біля вокзалу і створить спільно з залізницею парк історії залізниці - це і благоустрій, і туристична родзинка. Сучасна поліграфія дає можливість зробити дизайн тролейбуса під трамвай - ось вам реалізація ідеї трамвая з ХІХ ст. і туристична родзинка. Нарешті творчі колективи пішли в народ - Ода радості в Одесі звучала на базарі, а у нас що на Валу не можна філармонійному, військовому іншим оркестрам влітку давати концерти відпочиваючим та гостям міста. На Алеї Героїв навпроти пам'ятників спроектувати три ковані дерева (Чернігів давній, губернський та сучасний), де на їх символічних листях вписувати імена відомих чернігівців після обговорення громадою і до Дня міста розміщувати.
Ось ще одна пропозиція: в районах області відбуваються Дні районів, за багато років вони набули свого змісту, є свої особливі підходи в показі місцевого матеріалу, але їх знають свої ж мешканці району та нечисленні гості свята. Можливо, як складова свята до Дня міста, може бути фольклорна частина "На ярмарок до Чернігова" - раз на рік запрошувати по два чи три района, які спільно з осередками земляцтв у Києві та Чернігові формують фольклорно-ярмаркове містечко. По-перше, ми дамо шанс районам краще себе показати ніж це вони здійснюють під час творчих звітів на обласній сцені та сільськогосподарських ярмарків на площі, а, по-друге, чернігівці та гості міста реально відчують наших людей з Чернігівської області.

заповідник | 2014-04-04 10:26

Покажить листа з Національного заповідника про згоду на встановлення малої архітектурної форми в охоронній зоні! У цьому листі повинно бути зазначено те, що це питання розглядалось на їхній ради науковців.

С.Соломаха | 2014-04-04 10:16

Найбільше шокує і викликає підозру 17(смнадцять) підписів-узгоджень отриманих аж за один день - 25 березня 2014 року- н апроведення будівельних робіт в парку імені Хмельницького.
Треба від влади вимагати провести прес-конференцію і розповісти усім чернігівцям про цей феномінальний рекорд і внести його в книгу рекордів України, а може і Гінеса.
Не хай після цього хтось спробує ствержувати, що це не ПРовокація.

В.Савенок | 2014-04-04 10:11

С.Соломаха
В.Савенок
С.Соломаха
Ага, Сергію, це диверсанти Путіна, які окопалися в Чернігові, встановили Іллю :-) як представника "русскоязичного насєлєнія" :-) але наші комунальники цементують навіки готуються до приходу Путіна, щоб не віддати українського богатиря "москалям" в кущах встановлять танк для оборони і зенітку :-)

Експерт | 2014-04-04 10:08

Прямо підеш:- у "золотий ключик" знайдеш.

С.Соломаха | 2014-04-04 09:56

С.Соломаха
В.Савенок
Пане Владиславе Савенку, прошу звернути увагу на такі слова: "під час путінсько-російської зухвалої навали на Україну "
Все це дуже нагадує добре сплановану ПРовокацію для "розігріву" антиукраїнських сил напередодні 9 Травня..

заповідник | 2014-04-04 09:55

Для встановлення інформаційного стенду біля П'ятницької церкви представники міської служби вручили заповіднику список з двох десятків служб міста, які необхідно було обійти і зібрати підписи та печатки. Заповідник виконав ці вимоги і протягом трьох місяців обходив необхідних посадовців. Чому ж окремі діячи міськради продовжують вперто ігнорувати вимоги заповідника по охоронній зоні Національного заповідника? При всій повазі до авторів "скамейки закоханих" у сквері навпроти міськради та скульптури «Ілля Муромець – билинний богатир», але це не для центра міста - їх місце в міському парку: груда залізних труб ніяк не зимволізує тонкі почуття закоханих, а іграшковий богатир поряд з Національної пам'яткої нивелює територію охоронної зони до рівня дитячого майданчика. А чого тоді цього богатиря не поставили на Алеї героїв? Буде кумедно! Але і біля П'ятниці з гетьманом Богданом цей богатир суперечить архітектурному стилю паркового середовища, простору між театром і пам'ятником гетьману. І давайте без зайвого піару розуміти в наш час це питання.

Експерт | 2014-04-04 09:52

За путіською концепцією "русскаго міра" Київська Русь вже вмерла.

В.Савенок | 2014-04-04 09:46

С.Соломаха
Все правильно, Сергію Соломахо, мер Соколов від ПР такої ж думки, як ти. Він іще в 2011 році сказав : Ідола на Болдиній горі, там мемориал ВОВ, не пославлю! (незважаючи на те, що в кургані Гульбище, були розкопані останки богатиря, а його велетенський меч зберігається у Москві-свиснули брати - у музеї в експозіції Київська Русь :) Так що зруйнуйте Муромця, віддайте його Москві на радість Партії регіонів. Бий своїх , щоб чужі болялися. І все билини і билинних героїв, давньоруський епос - треба віддати Москві. :) Хай подавиться :)

С.Соломаха | 2014-04-04 09:40

Панове, під час путінсько-російської зухвалої навали на Україну просування так званих "билінних героїв" в угоду шовіністичної ПРопаганди зверхності північних сусідів викликає закономірну (можливо навіть підсвідому) реакцію відторгнення в українців.
закрити

Додати коментар:

SVOBODA.FM - LIVE!
Listen on Online Radio Box! SVOBODA.FM



Архів прямих трансляцій на YouTube: YouTube.com/holovatenko

Реклама на сайті SVOBODA.FM


SVOBODA.FM - LIVE!
Фотоновини

  Рятувальники витягають транспорт зі снігу

За інф. Управління ДСНС в обл.

RedTram
Загрузка...
Північний вектор