Як живуть православні єпископи?
«Нема ладу на землі, і нема на небі», – писав Тарас Шевченко. Мав він на увазі земних представників небесного Царства Божого – архієреїв, священнослужителів. Нічого не змінилося відтоді, нема ладу і в Церкві Христовій.
Писати це складно і страшно водночас: кому ж тоді вірити в цьому житті, як не єпископам? Але правда все-таки потрібна.
Почнемо розповідь з владики Амвросія, єпископа Чернігівського і Новгород-Сіверського Української православної церкви Московського патріархату. Його резиденція знаходиться в Троїцькому монастирі Чернігова. Після того, як півроку тому розділили Чернігівську єпархію на Чернігівсько–Новгород-Сіверську та Ніжинсько-Батуринську, поменшало тут відвідувачів.
Є таке поняття в церковному житті – «єпархіальні внески». Ці кошти щомісяця жертвують священики на роботу єпархіального управління, забезпечення життя владики, вищих органів (у даному випадку — митрополита Володимира в Києві та Патріарха Алєксія в Москві).
Поінформовані джерела розповідають, що сума єпархіальних внесків у Чернігівсько – Новгород-Сіверській єпархії коливається із сільських парафій від 250 до 550 гривень, у місті сума може доходити і до 2000 гривень.
Чому так багато? Бо Москва сльозам не вірить.
Люди, що їдуть по трасі Чернігів – Новгород-Сіверський, на виїзді з Чернігова звертають увагу на «хатинку», що досі вирізняється у провінційному Чернігові своєю пишністю. Це «хатинка» покійного владики Антонія, після смерті котрого 2003 року будинок перейшов до його племінника, а той «хатинку» нещодавно продав.
Подібна ситуація і в Ніжині. Нещодавно призначено єпископа Іринея для новоствореної Ніжинсько-Батуринської єпархії. Єпископ з Києва — благочинний Києво-Печерської лаври. Тож і замашки в нього «неніжинські, непровінційні». Не сподобалося йому, як облаштувало резиденцію місцеве священство. Тож усе поздирав і став переобладнувати по-своєму. Кажуть, що для цього почав він брати єпархіальні внески вже в доларах.
До речі, Чернігівську єпархію розділили так, що найбільш багаті приходи відійшли владиці Іринею, а бідна північ залишилася за владикою Амвросієм (правда, в нього є Чернігів).
Звернімо увагу на життя інших владик. Тих, що не визнані владикою Амвросієм та владикою Іринеєм і є, на їхню думку, «розкольниками» і взагалі якимись підозрілими суб’єктами.
Це перш за все єпископ Чернігівський і Ніжинський Української православної церкви Київського патріархату Севастіан. Єпархіальне приміщення УПЦ КП знаходиться в центрі міста – це відремонтований приватний будинок. Не вистачає в ньому місця не те що на духовне училище, яке діє, а й навіть для єпископа. Кімнатка, де владика приймає відвідувачів і живе, мала - метрів 20.
Колись держава підтримувала тільки Московський патріархат, орієнтувалися ж бо на Росію, а свій Київський забули. Коли приїздили офіційні делегації з Києва, з-за кордону, везли їх у Троїцький монастир – до владики Антонія. Відповідно надавалися йому й різні преференції, передавалися церкви, надавалися кошти на ремонт, будувалися нові храми.
Так сталося, що Київський патріархат на Чернігівщині храмів має мало, приміщень нормальних — ще менше (служать у переобладнаних магазинах, хатах). Але то нічого, як казав о. Роман Кіник, священик П’ятницької церкви Чернігова:
«Нам кажуть, що ми церква неблагодатна, але ми неблагодатні для Москви, зате ми маємо благодать Божу. Христос народився у вівтарі. Московський патріархат за підтримки держави, бізнесу понабудовував храмів, оздобив їх, але їм і відповідати треба більше перед Богом. Нас же ніщо не відволікає від молитви, ми молимося у холоді, непристосованих приміщеннях. І закликаємо у проповідях до миру, злагоди, любові, спасіння».
Ще «цікавіше» становище — у єпископа Гомельського і Чернігівського Руської Істинно-Православної церкви (катакомбної) Гермогена. Він взагалі молиться на квартирі. Мало в нього вірних.
Єпископа Тобольський і Єнісейський Руської Істинно-Православной церкви Варух розповів таку історію. На початку 20 ст. у Сибіру жив один священик. Жив він не по чину, життя мирське любив, мав законних дітей від матушки, мав і незаконних.
І от прийшли більшовики. Звертаються сини до свого батька-священика: «Все, батьку, пора зав’язувати зі службою, будеш заробляти гроші якось інакше, бо прийшла така влада, яка вбиває всіх, хто молиться».
«Е, ні, дітки мої, — відповів батюшка, — настав час, коли, навпаки, треба молитися».
Від того дня він ледь не ночував у храмі, все молився і молився, зовсім змінився. Через деякий час розстріляли священика комуністи. Сьогодні до могили священика ходять за допомогою люди і отримують її.
Версія для друку Відправити по e-mail Обговорити на форумі |
Переглядів : 8980 |
Коментарі (12)
Гість | 2008-03-26 18:57
Бо політика від церкви є далеко. Навіть в УПЦ МП на Архієрейському соборі в грудні 2007 р. осудили не тільки Валерика Каурова, а й саму ідею "політичного православія" як таку.
Не треба бити себе в груди і кричати: "подивіть, який я хороший!". Ти роби добрі справи таємно, і Господь воздасть тобі явно.
Гість | 2008-03-25 17:17
Гість | 2008-03-25 17:09
Гість | 2008-03-25 09:40
Ага, хай Ясенчук розкаже, де зараз єпископи Київського патріархату, які в Чернігові служили - Іван Сіопко, Варлаам (прізвища не пам'ятаю) і ще один (не знаю ні імені, ні прізвища, що зараз на Волині єпархією керує). Оті вже любили гроші так, що куди там московським єпископам. А то Сіопка і Варлаама відправили на багатші приходи заробляти, бо тут їм було мало. А сюди іншого прислали - біднішого. Поки що Севастіану вистачає. А не вистачатиме, то Француз із СІЗО підкине (той самий Француз, котрий хабарник з "Нашої України" і листи Чепурному пише). Севастіан бігає до нього в СІЗО і піарить його. Хай не брешуть ні попи, ні журналісти, а то читати аж сумно.
"Отой що на Волині" - це владика Михаїл, що користується напевно найбільшим авторитетом серед православних прихожан. 2 роки тому мав щастя зустрічатися. Свої руки і кошти ця людина вкладає в будівництво храмів. Навіть в центрі міста кипіла тоді робота. Віруючі ж різних конфесій знаходяться там поряд і ставляться одне до одного дуже поважно. Тому на місці Чепурного я б не принижував авторитет Церкви, розділяючи її на конфесії за принципом погані/добрі. Як на мене, це не Богоугодна справа, притаманна на жаль категорії професійних українців. Якщо ж прагнемо духовної єдності між братами і міцної Помісної Церкви, мусимо для початку досягти ситуації, яка є на Волині. Працюючи на єднання, а не на розбрат. Як це робить владика Михаїл.
Язичниця | 2008-03-25 09:30
Гість | 2008-03-25 08:57
Oper | 2008-03-24 22:09
Oper | 2008-03-24 22:01
А що і журналісти наші за ковбасу працюють... таке життя.
Гість | 2008-03-24 21:30
А вот статья заказная. Явно прослеживается "любовь" к киевскому патриархату.
Станіслав Чарівний | 2008-03-24 20:58
Самі посудіть хто є правий?!... А що і журналісти наші за ковбасу працюють... таке життя.
Гість | 2008-03-24 20:05
сс | 2008-03-24 19:10
Каких бы не были они конфессий.
Загробный рай Ваш просто-напросто кидок,
Древнейший лохотрон проиудейский.
Вы ж с властью вместе обираете народ
И сказочки глаголите про вечночть,
А по "закону" вор у вора не крадёт
И отделилась от державы церковь.
Она не лезет в Ваши божие дела,
А Вы в ответ не платите налогов
И как грибы растут златые купола,
Святые символы людских поборов.