Христос народився!
Різдвяне послання єпископа Чернігівського і Ніжинського Севастіана та єпископа Чернігівського і Ніжинського (УПЦ-МП) Амвросія
Різдвяне Послання Преосвященнішого Севастіана Єпископа Чернігівського і Ніжинського Боголюбивим пастирям Чесному чернецтву |
Різдвяне послання Преосвященнійшого Амвросія, |
Різдвяне Послання Преосвященнішого Севастіана
Єпископа Чернігівського і Ніжинського
Боголюбивим пастирям Чесному чернецтву та всім віруючим Чернігівської єепархії Української Православної Церкви Київського Патріархату
Дорогі браття і сестри! Христос народився! Славімо Його!
Християни завжди з великою радістю зустрічають свято Різдва Христового.
Що дало християнство людству? Християнство вплинуло на всі сфери людського життя: на розвиток культури, моралі, архітектури, образотворчого мистецтва, музики, літератури, на становлення права, утворення християнської сім’ї і держави.
Кожна цивілізована держава взяла собі за основу у суспільному розвитку християнські цінності та закони.
Що означаєе для людства Різдво Христове?
Це не тільки народження Ісуса Христа як людини. Це прихід у світ Сина Божого, однієеєї з трьох Іпостасей Пресвятої Трійці, тобто самого Творця, який створив всесвіт, який поеєднав в одній особі Божество і людську природу.
Для чого все це було потрібно? Для того, щоб визволити людину від рабства гріха і смерті. Тому ап. Павло від імені всіх людей із зітханням вигукуеє: ««Бідна я людина! Хто визволить мене від цього тіла смерті?»» (Рим. 7,24), ««Бог так полюбив світ, що віддав Сина Свого Єединородного, щоб кожний, хто віруеє в Нього, не загинув, а мав життя вічне»». (Ів. 3,16).
Господь створив людей для вічного життя, але гріх вніс в нашу людську природу схильність до зла і смерті. Христос Спаситель оновив нашу природу.
Різдво Христове визволило нас від гріха і смерті. В цьому і є істинна його, велич і неоціненне значення.
Душа не помираеє, а тіло воскресне незалежно від нашого бажання.
Вічність приходить до людей через Різдво Христове, але якою буде для нас ця вічність залежить від кожного із нас.
Тому нехай свято Різдва Христового спонукаеє нас завжди обирати Бога, все світле і добре, що сходить від Нього, щоб Віфлеєемська зірка освітлювала всі християнські серця Божою мудрістю, Благодатним теплом і зміцнювала у здоров’ї та щасті.
В цей Господній день поздоровляю Вас, улюблені у Христі Боголюбиві пастирі, чесне чернецтво, дорогі браття і сестри та всіх християн Чернігівщини, з великим і радісним святом Різдва Христового та Новим Роком!
Христос народився!
Славімо Його!
Севастіан, Єпископ м. Чернігів
Чернігівський і Ніжинський
Різдвяне послання Преосвященнійшого Амвросія,
єпископа Чернігівського і Новгород-Сіверського
боголюбивим пастирям, всечесному чернецтву та вірним чадам
Української Православної Церкви Чернігівської єпархії.
«Сьогодні в Давидовім місті народився Спаситель,
Котрий є Христос Господь» (Лк.2, 11).
Сьогодні всяке творіння веселиться і радіє Різдву Христову від Діви Отроковиці! Той, Хто створив людину по Своєму образу і подобі, стає Сам людиною і вселяється серед людей для того, щоб врятувати людину і возвести її на небо.
Свою Могутність і Світло Божества Він приховує плоттю, а велич Свого Лиця – немічним і бідним Немовлям, щоб не настрашити людину, яка згрішила перед Ним. Тим самим хоче Христос, щоб приходили до Нього не насиллям та страхом, боячись, а з вірою шукаючи правди і з смиренням, очищаючи для Нього своє серце, створюючи своє спасіння.
Кращі люди Старого Заповіту багато разів нагадували про пришестя Спасителя, Котрий приведе народ Свій до святості. Радість у майбутньому спілкуванні буде зосереджена у можливості бути завжди поряд з Богом, догоджати перед Лицем Його і приносити Йому жертви благоприємні.
Так Цар Давид «блаженство» людини бачить у тому, щоб «не ходити на нараду нечестивих і на шляху грішників не стояти» (Пс.1,1); «закон уст» Божих був для нього «ліпший тисячі золота і срібла» (Пс.118, 72). Святий пророк Ісайя, коли зображав воцаріння роду Ієсеєвого, говорив: «бо прийшло твоє світло, а слава Господня зійшла над тобою»... і «дізнаєшся, що Я Господь – Спаситель, і твій Викупитель, Сильний Іаковів!» (Іс.60,1,16).
Покликання новонародженого Предтечі, як пророкував Захарія, в тому, щоб «дати пізнати народу (Божию) «спасіння», а спасіння «у відпущенні гріхів», метою ж «відвідання Сходу із вишини» буде «щоб освітити всім тим, хто перебуває в темряві і тіні смертельній, щоб спрямувати наші ноги на дорогу миру» (Лк.1,77-79).
Коли прийшов час родитися Самому Спасителю, то Ангел наказує Йосифу назвати народжене Немовля Ісусом. Адже, говорить Ангел: «Він людей Своїх спасе від їхніх гріхів» (Мф.1, 21). У цьому спасінні від гріхів вбачав Своє покликання і Сам Господь Ісус Христос. «Прийдіть до Мене, всі тружденні та обтяжені (гріхами), і Я заспокою вас».
В чому ж полягає заспокоєння, запропоноване Христом? «Візьміть на себе тягар Мій і навчіться від Мене, бо Я кроткий і серцем смиренний – і знайдете спокій душам своїм» (Мф.11, 28-29). Спокій і спасіння – у зміненні звичаїв.
У домі митаря син Людський промовив: «Сьогодні на дім цей спасіння прийшло, бо і він (Закхей) - син Авраамів». Слова ці були сказані у відповідь на промову Закхея: «Господи! Половину маєтку свого я віддам убогим, а коли кого скривдив будь чим, поверну вчетверо» (Лк. 19, 9,8).
Позбавлення Закхея від пут пристрасті сріблолюбства Господь називає його спасінням. У тому мета і сенс втілення Ісуса Христа, яке відбулося заради нас: «Щоб нас визволити від усякого безчинства та очистити Собі людей вибраних, у добрих ділах завзятих» (Тит.2, 14).
Спасіння полягає в тому, що Бог «позбавив нас від влади темряви», а темрява ця – наше відчуження від Бога і гріховне життя. Нині Бог примирив нас, аби показати нас святими, непорочними і безвинними перед Собою.
Відкинувши суєту земну, приникнемо думками до Віфлеємської печери, щоб разом з пастухами і волхвами вклонитися Христу і, відчуваючи неземну радість, устами і серцем з ангелами заспівати: «Слава сходженню Твоєму, Єдиний Чоловіколюбче!»
Великою милістю Божою ми сподобилися вступити ще в один рік життя, аби «служити Богу і ближнім, берегти заповіданий мир Божий з усіма людьми» (Рим.12,18). «Пильнуйте про мир зо всіма і про святість, без якої ніхто не побачить Господа» (Євр.12,14) і не може спастися.
В Церкві Христовій «одне тіло, один Дух... один Господь, одна віра, одне хрещення, один Бог і Отець усіх, що Він над усіма, і через усіх, і у всіх» (Єфес.4, 4-6). Ніхто з нас не має права руйнувати єдність Святої Церкви, а від «тих, хто чинить розділення та спокуси… ухиляйтесь» (Рим.16, 17).
Возлюблені у Господі всечесні отці, чернецтво, дорогі брати і сестри! Вітаю вас з великим святом Різдва Христового! Докладемо ж усіх зусиль, щоб бути справжніми і достойними чадами Матері-Церкви в любові, покірності, синовній вірності.
Завжди і всюди сіяти добро, насаджувати мир і справедливість серед людей, «щоб прославилося ім’я Господа нашого Ісуса в вас, і ви в Ньому, за благодаттю Бога нашого й Господа Ісуса Христа» (2Фес.1, 12).
Призиваю благословення Богонемовляти Христа на вас,
ваші труди для ствердження справедливості,
миру, любові і блага усього людства!
Амвросій, Єпископ Чернігівський
м. Чернігів і Новгород-Сіверський
Версія для друку Відправити по e-mail Обговорити на форумі |
Переглядів : 7507 |
Коментарі (8)
Сергей | 2008-01-11 13:43
Я ни за какую. Я бываю в церкви очень редко, и когда иду, мне совершенно все равно в какую. А тут идел обычный передел власти. Московские ничуть не лучше Киевских, и наоборот. Просто учат всех бескорыстию, а сами? Если к политикам я привык, то в исполнении этих людей, меня это просто коробит.
Сергей | 2008-01-11 13:32
Я ни за какую. Я бываю в церкви очень редко, и когда иду, мне совершенно все равно в какую. А тут идел обычный передел власти. Московские ничуть не лучше Киевских, и наоборот. Просто учат всех бескорыстию, а сами? Если к политикам я привык, то в исполнении этих людей, меня это просто коробит.
василь чепурний | 2008-01-10 18:39
Оксана | 2008-01-09 14:30
Сергей | 2008-01-07 22:15
Алексей | 2008-01-07 20:07
Сергей | 2008-01-07 16:17
stella | 2008-01-06 23:40