Останнє оновлення: 20:48 п'ятниця, 21 червня
культурні миттєвості
Ви знаходитесь: Культура / Архітектура / У палаці в Батурині - нова експозиція
У палаці в Батурині - нова експозиція

У палаці в Батурині - нова експозиція

Житлову кімнату палацу К.Розумовського, поряд з іншими предметами умеблювання, прикрашає гарнітур, до складу якого входять чотири крісла та диван. В приміщенні витримане поєднання кольорової гами стін із інтер’єром кімнати, адже за призначенням вона була гостьовою, тому при створенні експозиції максимально прагнули відтворити її дизайн та вмеблювати для комфорту гостей, повідомляє науковий співробітник заповідника "Гетьманська столиця" Марина Герасько.

Цей гарнітур належить до західноєвропейського різновиду нео-рококо, що підтверджується стилем, оздобленням та його розкішшю.  Потертості оббивки та незначні пошкодження дерев’яних перекладин свідчать, що були проведені невеликі реставраційні роботи.

Це направлення зародилося у Франції після 1830 року, де його розглядали, як стиль, що зародився із запізненням, «королівський стиль», або «стиль Луї-Філіпа». В той період форми меблів перейняли від попередньої епохи комфортність і навіть удосконалили її. Адже пуританство бідермейєра з часом поступається місцем прагненню буржуа до розкоші і помпезності.

В основному це відобразилося на декорі предметів, особливо корпусних меблів, які при цьому зберігають класичні прямолінійні форми. Натомість каркасні меблі повністю перейшли на новий лад: контури і кути пом'якшуються, модним знову стає темне та екзотичне дерево.

Найбільш рішуче вигнута лінія вторглася у форму меблів для сидіння: декоративний принцип оформлення знову переважав над конструктивним. Стільці та крісла не поступалися своїм предкам легкістю і витонченістю, сидіння стали більш низькі, а спинки підняті  вище рівня голови.

Яскравим прикладом даного стилю являється меблевий гарнітур житлової кімнати палацу Розумовського, що поєднує в собі всі особливості стилю нео-рококо. Спинки крісел та дивану і передні перекладини із цілого шматка дерева гнучкої та красивої форми, прикрашені мережаним різьбленням і покриті сусальним золотом. Як і має відповідати стилю – сидіння глибокі та зручні. Зі спинкою вони з’єднані вигнутими різьбленими деталями. Такий конструктивний прийом створює враження легкості та урочистості.

Оригінальним є художнє оформлення гарнітуру. Меблі  мають справжню оббивку із цупкої тканини, де на малиновому тлі зображений малюнок із барвистих квітів, на манер фламандського натюрморту, що являється унікальним жанром живопису. Популярність квіткових натюрмортів була дуже великою. Квіти – найпоширеніша і визнана тема в цьому художньому напрямі. Вони завжди приваблювали художників своїм багатим різнобарв’ям.

Фламандський натюрморт та гобелен на сьогодні відомі всьому світу, і, ні в якому разі не повинні сприйматися простим жанром, адже в натюрморті не буває випадковостей, бо кожна квітка, кожен предмет має своє символічне значення. Ось і на нашому гарнітурі червоні троянди говорять про пристрасне кохання, а білі – про платонічне. А  візерунки за формою відповідають конструкціям сидіння та спинки і створюють неповторне відчуття епохи.

Такі антикварні речі, як представлені меблі, завжди мають магічну дію як, на справжніх поцінителів предметів старовини, так і на простих пересічних громадян. Бо цінність антикваріату залежить не від авторства (належить воно руці відомого майстра, чи взагалійого ім'яневідоме широкому загалу ), а полягає у неповторності та ексклюзивності.

Кожен меблевих справ майстер минулого вклав у свої роботи особисті смакові та художні  напрацювання. Тому всі без винятку антикварні предмети, це результат тривалої і копіткої ручної роботи, а кожен фрагмент цих меблів несе в собі відбиток, як епохи вцілому, так, і конкретної творчої особистості.

Реставрація цього меблевого гарнітуру проводилася власними зусиллями НІКЗ «Гетьманська столиця» - реставратором Н.П.Кривулею, це копітка робота півторарічного терміну. Зокрема було укріплено каркас дивана, проведено чистку тканини. Вмілими руками Наталії Петрівни навіть були відтворені втрачені з роками деталі на каркасі крісла. Поновлювалося лакування і позолота.

Саме цей гарнітур був подарований директором фірми «Смарт-холдинг» Вадимом Новінським нашому заповіднику. НІКЗ «Гетьманська столиця» виносить щиросердну подяку  всім, хто долучився до створення експозиції палацу К.Розумовського. Комплектування музеїв експонатами – благородна справа і великий внесок в розвиток історії, що буде неоціненним спадком для прийдешніх поколінь.

закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Українки в Квебеку і… компостування зі школи

SVOBODA.FM