Інтернет-конференція: Припинення конфлікту навколо храму св. Катерини
На «Високому Валі» відбулася Інтернет-конференція з головою прес-служби Чернігівської єпархії УПЦ Київського Патріархату Олександром Шмуригіним.
Тема Інтернет-конференції: Завершення конфесійного протистояння навколо храму св. Катерини.
Чи сприятимуть ініціативи Чернігівської єпархії УПЦ МП подоланню ворожнечі між конфесіями і налагоддженню міжцерковного діалогу? Які можливі шляхи об’єднання українського православ’я? На ці та інші запитання выдповів в режимі онлайн кандидат богословських наук Олександра Шмуригін.
P.S. Анонсована раніше Інтернет-конференція з прес-секретарем Чернігівської єпархії УПЦ (МП) протоієреєм Захарієм відкладена на його прохання на невизначений термін. Про її проведення буде повідомлено додатково.
Олександр ШМУРИГІН:
Вітаю читачів Інтернет-видання "Високий Вал" на цій веб-конференції. Готовий відповісти на ті запитання, які у Вас виникають стосовно храму св. вмч. Катерини та релігійного конфлікту навколо нього.
tinet: Розкажіть будь ласка про те, які благочинні (допомога лікарням, притулкам і т.д.) та місіонерські (видання газет, сайти, братства і духовно-просвітницькі центри і т.д.) справи проводяться духовенством і мирянами Вашої єпархії? Хотілось би не в загальному, а детальну інформацію. Дякую!
Олександр ШМУРИГІН: Про цю інформацію Ви зможете дізнатись на наших інтернет-сайтах. В першу чергу просвітництво – це місія молитвою, проповіддю в храмі, прикладом свого життя. А також: єпархіальна газета «Покрова», два інформаційно-просвітницькі інтернет-сайти – «Чернігівські єпархіальні відомості» за адресою:www.cerkva.in.ua та сайт храму Святої Покрови м.Ніжина www.pokrova.uacity.com . В єпархії діють недільні школи, проводиться робота з молоддю, наприклад в Ніжині одна матушка офіційно веде предмет християнського виховання в місцевій школі мистецтв, де навчається близько 500 дітей. Ми на цьому не зупиняємось. В перспективі на майбутнє є ще проекти, про які зараз говорити ще рано. Єпархія, як і парафії, як і священики, покликані до милостині. По своїм можливостям єпархія не відмовляє у допомозі кожному, хто б до неї не звертався. Це допомога лікарням, притулкам, школам-інтернатам, благодійним організаціям та в індивідуальному порядку всім тим, хто потребує допомоги.
ІВАН: Назвіть будь-ласка умови на яких Київський патріархат і Московський могли б об’єднатися?
Олександр ШМУРИГІН: Умовою об’єднання є автокефалія. Це головна умова – Помісність Української Православної Церкви.
Немец: Олександр Читаю ваше официальное заявление на церква.инфо. Процитирую: "Протистояння, яке відбувається навколо храму, не сприяє вирішенню болісного питання кровоточивої рани нашого суспільства – розколу в українському Православ’ї". Вопрос: Кто создал раскол? Кто нарушил церконые каноны? Кто попал под анафему? Кто откололся от канонического православия? Просьба - ни слова о политике, и не говорите: "Нас визнають". Заранее благодарен за ответ.
Олександр ШМУРИГІН: Відповідаючи на ваше запитання, треба внести деякі корективи, тому що воно містить певні неточності, або носить завідомо провокаційний характер. А саме: - православний християнський світ не знає такого терміну, як «канонічєскоє православіє». Цей термін являється виключно штучно-вигаданим. - Вести мову про «розкол в Українському Православ’ї» і при цьому «ні слова про політику» – все рівно, що вести мову про фізику і не згадати Ньютона! Адже причина політична -- це головна причина роз’єднання Православ’я в Україні (небажання певних політичних кіл бачити Україну самобутньої і незалежною державою), бо жодних віроповчальних чи догматичних, чи богослужбових відмінностей між УПЦ Київського Патріархату і УПЦ (в складі Московського Патріархату) не існує! Не існує і канонічних розбіжностей, бо майже всі Помісні Православні Церкви, які є в світі не отримали своєї автокефалії за якимось каноном, бо такого канону ¬– не існує! Всі вони пройшли в свій час через гоніння, і невизнання від своїх же «старших»православних співбратів, в тому числі і РПЦ. Автокефалія проголошувалася самою Церквою, яка її домагалася, а лише потім, раніше або пізніше, визнавалася з боку інших Помісних Церков. Одним з вирішальних факторів проголошення автокефалії є відповідні політичні умови, зокрема – незалежність того народу, серед якого Помісна Церква несе своє служіння. Найактивнішу роль у питанні проголошення автокефалії багатьох Церков відігравали державна влада та патріотичні політичні сили. У випадках з Сербською та Болгарською Церквами, за проголошення автокефалії, на ієрархію і навіть на народ накладалися анафеми, що не стало перешкодою у майбутньому для відновлення євхаристійного єднання, а всі анафеми та заборони були віддані забуттю. Незважаючи на невизнаний статус автокефалій, на існування паралельних ієрархій або й анафем, накладених на ієрархів автокефальних Церков, у відповідних Помісних Церквах тривало благодатне життя, звершувалися всі таїнства, і вони належним чином несли своє служіння серед відповідного народу.
Олег: У мене до Вас кілька запитань. 1. Хто створив церковний розкол 1448 року? Хто при цьому порушив церковні канони і відколовся від канонічного православ"я? Яким іншим шляхом московський народ міг реалізувати 34 Апостольске право мати свою Церкву? 2. Основним закидом УПЦ (МП) є особа підданого Російською Православною Церквою (правонаступницею розколу 1448 року) анафемі Патріарха Філарета. То чому б священоначалію УПЦ КП і УПЦ (МП) не виступиті із ініціативою СПІЛЬНО обрати між собою пастиря, дотримуючись 34 Апостольського правила, звернувшись після цього до Вселенського Патріарха з проханням про канонічне визнання Єдиної Української Помісної Церкви? А незгодним з таким рішенням запропонувати назватися Російською Православною Церквою в Україні. Що цьому заважає? 3. Як Ви гадаєте, чому б не погодитися з логікою УПЦ МП і не прийняти державне рішення накласти мораторій (причому, ЗАДНІМ числом) на передачу ВСІХ належних українській державі споруд і пам"яток архітектури будь-яким конфесіям ДО створення Єдиної Помісної Української Православної Церкви?
Олександр ШМУРИГІН: 1. Щодо подій 1448 року, то тут цікаво і доцільно буде привести певну історичну довідку: Остаточно розділення Київської Митрополії відбулося у 1448-1458 рр. Київська Митрополія перебувала у складі Константинопольської Матері-Церкви до 1686 р., коли вона не за приписами канонічних правил, а насильством і підкупом була приєднана до Московського Патріархату. Відокремлення Московської Митрополії від Київської Митрополії Константинопольського Патріархату та її фактична автокефалія були самостійно довершені 15 грудня 1448 р. шляхом поставлення Собором єпископів Великого князівства Московського єпископа Рязанського Іони «Митрополитом Київським» (фактично – Московським). Цей акт відбувся без благословення Константинопольського Патріарха. Російські історики виправдовують самопроголошення автокефалії Московської Митрополії тим, що в цей час Константинопольський Патріархат відпав від Православ’я в унію з Римом (т.зв. Флорентійська унія 1439 року). Але чому ж тоді північно-руська частина Митрополії Київської і всієї Руси не повернулася під омофор свого канонічного Предстоятеля – Константинопольського Патріарха, коли після 1453 р. цю унію Константинополем було розірвано, і там відновилося Православ’я? Константинопольський патріарх Діонісій, учень головного противника унії митрополита Марка Ефеського, не тільки визнав поставленого у 1458 р. колишнього уніата Григорія Болгариновича законним митрополитом Київським і всієї Руси, але і у своїй грамоті від 18 лютого 1467 р. до «благородних і благовірних і христолюбивих князів і княгинь, бояр і дітей боярських, і купців, і всієї христоіменитої людності» звинувачував Москву в розбраті та поділі Руської Церкви та закликав відновити єдність Київської Митрополії. Діонісій звернувся до «всієї Руської землі і до Великого Новгорода» з вимогою визнавати законність одного митрополита – Григорія, але послів з його грамотами навіть не пустили в межу Московського князівства. Московська Церква 141 рік (з 1448 по 1589 рр.) не мала офіційного визнання своєї автокефалії , яке отримала у такий спосіб. Правитель держави Борис Годунов запропонував Константинопольському Патріархові Єремії ІІ (Траносу) переїхати із захопленого турками Константинополя до Московії. Патріарх приїхав для переговорів, але на місці виявилося, що Годунов хоче залишити у престольному місті – Москві – власного митрополита, а Патріарху пропонує надати резиденцію у «стародавній столиці» – Володимирі-на-Клязьмі. Коли Єремія на це не погодився, то Годунов почав вимагати від нього надання Митрополиту Московському титулу Патріарха. Цікаво, що ієрархи Московської Митрополії навіть не брали участі у вирішенні цих питань. Зрештою, під тиском мирської влади та обставин, Патріарх Єремія погодився на умови Бориса Годунова. («Київський Патріархат – Помісна Українська Православна Церква». Історико-канонічна декларація,- с.35-37). 2. Якщо УПЦ (в складі Московського Патріархату) дійсно бажають об’єднатися спільно, щоб обрати Предстоятеля, але ДІЙСНО навколо ідеї помісності, то зі сторони священоначалія УПЦ Київського Патріархату перепон до цього чинитися не буде. 3. На скільки відомо, в Україні на один переданий храм УПЦ Київського Патріархату припадає близько 7 храмів відданим УПЦ (в складі Московського Патріархату). То про яку «логіку» Ви говорите? Щодо державного рішення, то краще б воно було напрвавлене ДО створення Єдиної Помісної Української Православної Церкви. А якщо питання Єдиної Помісної Православної Церкви протягом певного часу не буде вирішене, то що ж храм, який повинен нести місію відродження душ людських, позбавляється цієї його найголовнішої мети? Музей повинен бути музеєм, а храм повинен бути храмом – місцем зустрічі та з’єднання людини з Богом.
Сергій: Ніяк не можу зрозуміти - навіщо для молитви потрібні споруди та інші атрибути. А може вони взагалі непотрібні. Віруючі наче ж до Бога звертаються, а не до "ликов на древе".
Олександр ШМУРИГІН: Молитися Богу можна будь-де, чи дома, чи на вулиці, чи в храмі. Проте релігійний досвід і старозавітнього народу, і християнського свідчить, що храми - це завжди було місце молитви і спілкування людей з Богом. Про це ми дізнаємося в першу чергу з Божественного Откровення -- Священного Писання. Храм -- це Богом встановлена споруда. Як ми знаємо, перший храм повелів збудувати Господь Мойсею -- скинію. Пізніше цар Соломон за Божим велінням збудував величний Єрусалимський храм. Після Вавилонського полону, коли Єрусалим і храм був занедбаний, то пророки викривали народ за те, що храм перебував у недбайливому стані і не виконував своєї головної місії. Сам Господь Ісус Христос відвідував храм. Те ж саме робили і його апостоли. І наступна історія християнства свідчить, що храми завжди служили місцем зустрічі людини з Богом. Через божественні образи людина підноситься своєю молитвою і звертається до тих Першообразів, які зображені на іконі. Всі атрибути церковного богослужіння лише спонукають людину до молитви з Богом і ікони -- це не є ідоли, про які сказав Бог у другій заповіді. Адже Сам Він давав свої вказівки про зображення образів ангелів у храмі. Але неправильне розуміння і ставлення до ікон було засуджене Церквою на сьомому Вселенському соборі.
Олег: Олександре, скажіть, будь-ласка, в якому віці дозволяють канонічні правила хіротонію во єпископа? Наскільки можливо вирахувати з біографії вашого "преосвященного" йому не більше 28 років - це по закону?
Олександр ШМУРИГІН: Канони радять посвячувати на єпископа не раніше 30-річного віку. Проте обставини існування нашої Церкви в умовах сучасного релігійного життя у ці останні 20 років, коли Церкві необхідні були єпископи, священики, коли необхідно було відповідати Церкві на зріст єпархій, парафій, кількість віруючих, ось це спонукало до деякого послаблення тих правил, що відносяться до віку кандидатів у священий сан. Правди ради, слід зазначити, що і святий апостол Павло висвятив свого учня Тимофія на єпископа у дуже молодому віці останнього. На завершення хочу привести слова Святійшого Патріарха Філарета, які Його Святість сказав при врученні жезла нововисвяченому єпископу Чернігівському і Ніжинському Іларіону: «У молоді роки призначаєшся ти на архієрейське служіння. Але молодість не порок, вона швидко проходить. Молодості не треба боятися. Боятися потрібно гріха і байдужого ставлення до своїх архіпастирських обов’язків».
журналістка: скажіть будь ласка, чи не є це маніпуляцією людьми: спочатку тих, хто знаходяться в палатках, агітували "стояти до останнього" за "правду". а потім в один прекрасний день до них прийшли і сказали "браття, смиритися - це по-християнськи" ?
Олександр ШМУРИГІН: Нехай цим людям суддею буде Бог і їхня совість. Смиритися та визнати свої помилки – це по-християнськи, якщо це щиро, нелицемірно. Шкода лише тих людей, які до сих пір відвідували і продовжують відвідувати цей намет.
Ольга: Чи пов"язана, на Вашу думку, загибель у вересні цього року одного з чернігівських активістів патріотичних організацій із протистоянням, що склалося довкола церкви св. Катерини?
Олександр ШМУРИГІН: Достовірною інформацією стосовно цього питання я не володію, єдине, що я можу сказати, це те, що зі слів його духівника, він був віруючою людиною, яка відвідувала Божий храм, щиро сповідалась, причащалась Святих Божественних Тайн. Упокой Господи його душу.
учасниця круглого столу: Шановний Олександре! ви кажете, що вам раніше жодного разу не пропонували діалогу. а як же круглий стіл, який проводив "Новий Чернігів" два місяці тому на тему помісної церкви. до речі, з метою розпочати діалог. Єпископ Амвросій був серед запрошених, але ніхто з УПЦ МП не прийшов. чому? і ще одне питання: що поганого у тому, щоб Україна мала свою Помісну церкву? я розумію, що УПЦ (МП) володіє певною автономією, але все-таки вона не є рівною серед помісних церков. і останнє: вітаю вас з Новим Роком та Різдвом Христовим !
Олександр ШМУРИГІН: Виходячи зі змісту Вашого запитання, то воно швидче було адресоване прес-службі Чернігівської єпархії УПЦ (у складі Московського Патріархату), а не прес-службі Чернігівської єпархії УПЦ Київського Патріархату. Лише слід зазначити, що під час роботи круглого столу, який проводився «Новим Черніговом» з метою розпочати діалог, брали участь єпископи Чернігівський і Ніжинський Іларіон та єпископ Васильківський Євстратій, голова інформаційно-видавничого управління нашої Церкви, проте представники Чернігівської єпархії УПЦ (в складі Московського Патріархату) цей захід повністю проігнорували. Дякую Вам, що підтримуєте ідею створення в Україні Єдиної Помісної Православної Церкви. Щиросердечно вітаю і Вас зі світлим святом нашого спасіння – Різдвом Христовим та Новим Роком.
Читач: Наскільки я собі уявляю, Катерининський храм потребує капітального ремонту і вкладення значних коштів. Чи допомагає хтось Вам в цьому? Чи є благодійники серед прихожан і підприємців області, які можуть пожертвувати значні суми?
Олександр ШМУРИГІН: Вже зараз на протязі близько двох місяців відбуваються реставраційні та ремонтні роботи в храмі. За невеликий час в храмі встановили новий (правда тимчасовий) іконостас, престіл, але найголовніше в храмі ведуться кожного дня богослужіння і лунає молитва. Крім того, ведуться роботи в середині храму по встановленню нової системи опалення, а ззовні ведуться реставраційні роботи. Реставраційні роботи ведуться на кошти держави, яка раніше перерахувала кошти на ремонт Катерининського храму. Проте внутрішні оновлення храму як святині відбуваються на кошти жертводавців. На даний час якихось конкретних меценатів, які б жертвували на храм великі кошти, немає, але Господь посилає добрих людей, які допомагають, так що церква завжди знаходить кошти на те, щоб храм був храмом, ніс свою місію, а також був візитною карткою як духовного, так і культурного, історичного життя Чернігова.
Високий Вал: Яким є стан справ зараз в Чернігівській єпархії УПЦ КП? Чи йде до Вас молодь, яка хоче присвятити життя служінню Господу? Яким є стан справ у сільских парафіях.
Олександр ШМУРИГІН: На даний час в Чернігівській єпархії УПЦ Київського патріархату є близько 100 парафій, якими опікуються близько 70 -- 80 священиків. Зараз до єпархії йде молоде покоління священиків, в переважній більшості -- це випускники Київської Православної Богословської Академії, яке є освіченим інтелектуально, має високу духовність і віру та готове йти проповідувати Євангеліє навіть у невеликі села Чернігівської області. Якщо говорити про духовний стан парафій, то слід сказати, що на протязі останнього часу він стає набагато кращим. В першу чергу тому, що з благословіння єпископа Чернігівського і Ніжинського Іларіона щомісяця відбуваються єпархіальні збори всього духовенства, на яких вирішуються не тільки проблеми зовнішнього життя парафії, але, в першу чергу, проблеми духовності, просвітництва та внутрішньої місії Церкви. А якщо говорити за матеріальний стан сільських парафій, то він бажає сподіватися кращого, як і переважна більшість сільських населених пунктів нашої області. За більш кращого матеріального становища сільських парафій церква могла б проводити більш активну соціальну та благодійницьку працю. Але ці проблеми все ж таки не заважають церкві нести світло Христового Євангелія всім, хто хоче пізнати Істину. Слава Богу, стан справ в Чернігівській єпархії УПЦ Київського патріархату є добрим, єпархія розростається та бере активну участь у житті нашого суспільства.
Високий Вал: Пане Олександре, чи не вважаєте Ви, що наслідком міжцерковних протистоянь є втеча молоді і старших людей до тоталітарних сект? Що має робити Церква в цій ситуації? Яку позицію займати?
Олександр ШМУРИГІН: В якійсь мірі в цьому є правда, тому що частину своїх сил, які церква повинна б була віддавати на вирішення сьогоднішніх серйозних проблем у нашому секуляризованому суспільстві, вона віддає на подолання роз’єднаня українського православія. Православних в Україні розділили диявол, гріх та гордість. Це прекрасний план спокусника людських душ: розділяй і володарюй. Не в осуд сказано, коли дивишся на православія, яке сповідується у наметі біля Катерининського храму, то з болем у серці погоджуєшся з тим, що така "проповідь" Христа відводить людей від Церкви. І ось у таких і інших великих проблемах, які є у нашому суспільстві, ми, православні, повинні бути об’єднані, бо в єдності сила. І не забувати, що православне християнство -- це не філософське вчення, це не лише мораль, це -- життя, життя у Христі, життя за заповідями Божими, яке ґрунтується на двох головних заповідях -- любові до Бога та ближнього. Християни повинні у своєму житті являти Христа, коли, як казав апостол Павло, "не я живу (тобто, людська природа, вражена гріхом), а живе в мені Христос". Християни завжди повинні бути "світлом для світу" і лише тоді, коли інші люди будуть бачити це святе світло любові, тоді їм не захочеться відходити до темряви. Проте слід зазначити, що питання вибору залежить від людини особисто, а не лише покладається на плечі Церкви. Чи хоче вона пізнати Бога всім серцем, чи вона шукає щось інше: чуттєвих насолод, незвичних вражень, Мамони та інше, лише не Бога, шлях до якого часто буває вузьким і тернистим, адже щоб бути достойним зустрічі Бога, треба очистити своє серце від пристрастей, а це буває важко, на відміну від того шляху, який пропонують сучасні релігійні неокульти.
Олег: Одним із закидів Московського Патріархату до Вас є те, що Київський Патріархат не будує нових храмів. Що можете сказати у відповідь? Інший закид, мовляв, "мало прихожан", а людей "звозите на служби". Принаймні, так стверджує коментатор під заявою Чернігівської єпархії УПЦ КП.
Олександр ШМУРИГІН: По-перше, УПЦ Київського патріархату звичайно зацікавлене і будує та освячує нові храми, і Чернігівська єпархія в цьому не є виключенням. Це храми і в Батурині, і в Ріпкинському районі, в і Бобровицькому районі та інших регіонах області. По-друге, хто і кого куди звозить? Якщо говорити за храм святої Катерини в Чернігові, то люди з області з’їжджалися до храм лише один раз, коли єпархія святкувала 1020-ліття хрещення Руси влітку цього року. А стосовно "мало прихожан", скажемо так: прийди і побач. Щонеділі в храмі збільшується прихожан. На престольне свято святої великомучениці Катерини храм був наповнений віруючими тільки з Чернігова, яких ніхто не привозив, а прийшли за покликом свого серця, їх привів Господь, за що Йому слава навіки віків. **** На завершення я хочу подякувати інтернет-виданню "Високий Вал" за надану можливість проведення конференції та всім учасникам конференції. Всіх християн вітаю з наступаючим святом Різдва Господа нашого Ісуса Христа та Новим роком. Бажаю щоб всі християни, в першу чергу намагалися мати любов, любов до Бога і ближнього, яка «довготерпить, милосердствує, не заздрить, не вихваляється, не пишається, не безчинствує, не гнівається, не замишляє зла, не радіє з неправди, а радіє істині…» (1 Кор. 13, 4-6). Дай Бог, щоб заява прес-секретаря Чернігівської єпархії УПЦ (в складі Московського Патріархату) була щирою та нелицемірною, бо якщо це так, то це ще один крок до створення Єдиної Помісної Української Православної Церкви. І знову звернутися до братів з УПЦ (в складі Московського патріархату): прийшов час припинити боротися один з одним. Перед обличчям сикуляризації суспільства, навали аморальності і бездуховності зараз, як ніколи раніше, православні християни повинні об’єднатися і своїми справами бути світлом для світу і сіллю землі (МФ.5, 13--14). Треба пам’ятати, що головною ознакою належності до церкви є любов: "з того знатимуть усі, що ви Мої ученики, якщо будете мати любов між собою" (Ін. 13,35). Якщо Спаситель зобов’язує нас любити ворогів, благословляти тих, хто проклинає, творити добро ненависникам і молитися за гонителів, то тим більше Він зобов’язує нас виявляти любов до братів за вірою -- не на словах, а ділом. Також хочу скласти подяку священику Богдану Годунову, клірику храму святої великомучениці Катерини, який з благословення преосвященнійшого єпископа Чернігівського і Ніжинського Іларіона був присутній на цій конференції, допомогу і молитви якого я відчував під час її проведення.
Версія для друку Відправити по e-mail Обговорити на форумі |
Переглядів : 16596 |
Посилання до теми:
24.12.2008 Храм св. Катерини: Примирення? Заява УПЦ КП
Коментарі (28)
Православный | 2009-12-28 00:32
Отаман | 2009-11-21 10:59
Вона мені як рідна мати.
Росія тіткатдуже вперта,
Тобі мене не залякати.
І хай політики у рясах,
Збагнуть нарешті Божу милість.
Що Бог живе не у палатах,
Живе в душі як віри близкість.
Ви схаменітся форісеї,
Імперський заклик припеніть,
Не треба приклада Моісея,
Вам Україну не зпинить.
Нам Богом дана Україна,
Росія цепом не брискоч.
Шляхом своім іде країна,
До Бога, нас ти не зуроч.
У 988 році,
Хрестилась Київськая Русь ,
Московське царство ще століття,
Згадати навіть не берусь.
І канонічність Московської церкви,
Здобута Росієй в кривавих боях,
Ще досі попи не можуть відмити,
Батуріньську кров ,на священих хрестах.
Анафему, за рідну мову,
Козацьку долю і наш рід,
Ми чуємо з за частоколу,
Там де прервався родовід.
І знов анафему кричали,
Нам українцям - русічам.
Попи московські ,як татари.
Під нашой церквой , гульбищем.
Крвїна зсивой давниною
І невеличка, сягає в вир виків.
То Україна рідна, під Москвою,
Початок дала церві москалів.
Так Російска церква то, чи Руська,
Ви розкажіть самі собі.
І не чипайте Біло-Руська,
То не Росія , Русічі.
І я люблю і поважаю Братів славянз усіх країн.
Помісну церкву,і бажаю,
Щоб витягла нас з під руїн.
Служити треба тільки Богу,
А не імпероським завданням,
Які проклали вже дорогу,
Не в душі ,а в карман "дядьям".
Вводити свою паству в блуд,
Великий гріх, де ж каяття.
А в церкві ,гроші на посуд,
Що носять під кромольне прокляття.
Не чиним ми до Вас образи,
Ви теж слав'ни і брати.
Так поміняйте Ваші фрази,
Амбітність кинте,ви ж жлоби.
Живемо разом в Україні,
І православна віра в нас.
І Бог єдиний, а в країні,
Московія повчає нас.
Та схаменіться любі браття,
Ви не собаки, киньте - фу.
Ми тут живем, це наше плаття,
Висить у нашому шкафу.
Немец | 2008-12-30 00:14
Имхо отдельных индивидумов не является официальной позицией УПЦКП. Официальная позиция УПЦКП - что УПЦ(МП) - братня Церква. Тому ваши "братие" и ходят туда на службы, исповедуются, причащаются... Короче, учі матчасть.
"А христиане должны вроди" - одна простая вещь. Вам лично никто ничего не должен )))
"Или ты - тайный аццкий сотонист?! "
Тайный ктулхианец на самом деле )))
Goth | 2008-12-29 20:18
"з.ы. в наших храмах тоже несут свет Евангелия"... - где? в каком? Я сам из Киева, у меня в районе храм МП-шный возводят! Так вот - если б настоятель сего храма о.Николай был бы женщиной - то можна б было заключить, что у него безперерывные критические дни во время проповедей и исповедей! И таких попов в МП чуть ли не в каждом храме! Ты Немец, молодец в одном - что "смайликов" хоть влепил после своего "з.ы." ))) Так как фраза "в наших храмах тоже несут свет Евангелия" - действительно СМЕШНА!!! Да ты на себя посмотри, ты ведёш себя, как гопник! Попустись, улыбнись, стань по-проще и, гляди, к тебе люди потянуться! Ты ж себя типа христианином считаеш и позиционируеш! А христиане должны вроди Христу подражать в поведении (и не только)! Или ты - тайный аццкий сотонист?!
Goth | 2008-12-29 20:07
Есть такая фраза из анекдота: "в углу скребёт мышь"! *** ;) Вуглускр - тебе с твоими коментами на форуме камедиклаба участвовать да мышь свою е***! Иди "любить" свою мышь и не лезь своей похабщиной туда, где дискутируют на серьёзные и тем более религиозные темы! Для похабщины, зоофил, куча других порталов есть! >:-#
Немец | 2008-12-28 23:18
"Митрополитом его провозгласили несколько человек, среди которых не было ни одного духовного, но у всех были сабли".
Докладываю. Посвящение Петра Могилы в архиерейский сан было совершено в Львове местным епископом, как экзархом Константинопольского Патриарха. После этого Могила отправился в Киев, где с помощью казаков отобрал от униатов оставшиеся монастыри и церкви. Информация подтверждена тремя различными источниками.
По поводу владыки Агафангела повеселили... Ему ж за 70.
Олег | 2008-12-28 20:09
"Не знаете вы, как произошло назначение Петра Могилы".
Хто не знає? :))
Мордоворот:
"А логически подумать - с мозгами наверное не сложилось"
У кого? :))
Прохання уважніше читати тексти, або уточнювати.
мордоворот | 2008-12-28 19:47
єто ж 70-летний дедушка, он когда под документами подписывается, почерк кривой, бо руки дрожат ))) какой гомосексуализм в таком возрасте?
А логически подумать - с мозгами наверное не сложилось
Немец | 2008-12-28 18:53
"Митрополитом его провозгласили несколько человек, среди которых не было ни одного духовного, но у всех были сабли"
Не знаете вы, как произошло назначение Петра Могилы и лишение сана Исаии Копинского (1633, Львов).
Олег | 2008-12-28 18:04
- Скільки разів тобі казав: не можна залазити на сидіння!
- А тобі мама скільки казала не пісяти в раковину.
У подібному ключі відбувається і суперечка під цією конференцією, коли дехто намагається виковиряти порошинку в оці ближнього...
Ще цікава цитата з книги Корчинського "Війна у натовпі" (рос.):
"Как выяснилось, во время штурма Филарет все-таки подъезжал к Лавре, но не решился въехать. Лавра осталась за Московским патриархатом. Из тех и более поздних событий я вынес стойкое убеждение в том, что духовным лицам нельзя вмешиваться в дела церкви.
Это отвечает и сути украинского православия, где дела, обычно, решали братства, состоящие из мирян, а не духовные. Наиболее известным украинским православным деятелем был Петро Могила. Митрополитом его провозгласили несколько человек, среди которых не было ни одного духовного, но у всех были сабли. И неплохой вышел Митрополит.
Немного позже наши винницкие хлопцы решили захватить помещение местного епархиального управления. Там сидел епископ Агафангел. За его кабинетом хлопцы нашли интересную комнатку с двумя кроватями, переполненную спиртным, порнографическими журналами и видеокассетами. Впоследствии Агафангела перевели на Одесскую Епархию, где он приобрел популярность как активный гомосексуалист. С тех пор, как мы вплотную занялись делами церкви, количество атеистов в организации существенно возросло".
Можна, звичайно, зосереджуватися на таких моментах. Якщо головною метою декого з МП є збільшення кількості атеїстів.
Немец | 2008-12-28 17:05
Да, коснулась диомидовщина и нас, ничего не поделать. Но это у же все в прошлом, давно уж как осуждено Священным Синодом.
Шурик, вы тоже пытаетесь мерять количество христиантсва в Церкви?
К нефору за приборчиком )))
В КП он по идее должен зашкаливать.
з.ы. в наших храмах тоже несут свет Евангелия ))) Как это не странно
Вуглускр | 2008-12-28 16:59
Вуглускр | 2008-12-28 15:53
Поделитесь приборчиком )) Он поверен? Какова погрешность измерений?
Шурік | 2008-12-28 15:28
Немец | 2008-12-28 15:18
на суді скажу шо Дякую тобі боже шо я не москаль. *РОФЛ*
Нефор | 2008-12-28 15:17
Шурік | 2008-12-28 15:02
Немец | 2008-12-28 13:02
Почему УПЦКП не объединилось с УАПЦ? Не знаете? Докладываю. Объединительный Собор УПЦКП и УАПЦ, назначенный на 19 ноября 2005 года, был сорван господином Денисенком ТОЛЬКО по причине нежелания дать возможность епископатом объединенной церкви избрать нового предстоятеля ! Это при заявление "митрополита" УАПЦ Мефодия о готовности принять избрание предстоятеля жребием или в иной, свободной форме.
Как вы не понимаете одну простую вещь? Дедушка Михаил просто так не снимет свою "буденовку". Следовательно, объединения не будет. Пока.
Олег | 2008-12-28 09:19
Замість того, аби згадати мудрість, що "КАЯТТЯ БАРВ НЕ ПОТРЕБУЄ", у МП розкручують суперечку, акцентуючи на конфесійному розділенні, хоча йдеться про об"єднання і СПІЛЬНЕ обрання пастиря. У запалі в МП не помічають, що анафему починають вже проголошувати власні єпископи.
Так, незадовго до смерті Алєксія ІІ (земля йому пухом) єпископ Чукотський Диомід виголосив йому анафему. Як за єресь екуменізму, так і за зрощення РПЦ з державною світською владою.
Отже, і в церковному житті також слід пам"ятати: Якою міркою міряєш, такою і тобі можуть відміряти.
Oper | 2008-12-28 00:12
Для прихожан? Для віруючих? Для людей загалом?
Кому це потрібно?
Немец | 2008-12-27 23:15
34-те Апостольське правило: «Єпископам усякого народу личить знати першого серед них, і визнавати його як главу, і нічого, перевищуючого їхньої влади, не творити без його міркування». Однак на той час Філарет практично вже тричі був заборонений у священнослужінні та позбавлений усіх прав Предстоятеля Церкви. Перший раз, коли на Архієрейському Соборі РПЦ 31 березня-5 квітня 1992 р. перед Хрестом і Євангелієм він завірив архіпастирів, що в «ім'я церковного миру подасть прохання про звільнення його від обов'язків Предстоятеля» (це записано на відеоплівку! Так що можете самі переконатися, продивившись фільм «Анатомія розколу»). Вдруге Філарет був заборонений під час розширеного засідання Священного Синоду РПЦ (6-7 травня 1992 р.), який заборонив «митрополиту Філарету в період дії Архієрейського Собору УПЦ діяти в якості Предстоятеля, а саме: скликати Синод, здійснювати хіротонії архієреїв, видавати укази і звертання, що стосуються УПЦ. Винятком є скликання Архієрейського Собору Української Православної Церкви для прийняття його відставки й обрання нового Предстоятеля». (Тобто сам Філарет перед хрестом і Євангелієм дав клятву скликати Архієрейський Собор!) На цьому ж засіданні Синоду дії Філарета були кваліфіковані «як хула на соборний розум Церкви, що діє під проводом Святого Духа» Саме тоді вперше дії Філарета були названі злочином проти соборності і визначені як хула на Духа Святого, що само по собі не підлягає прощенню (див.: Лк. 12, 10; Мк. 3, 29).
"Ознаками помісного (автокефального) статусу Церкви є наявність у ній щонайменше трьох єпископів, які складають Архієрейський собор. Згідно з 34-м Апостольським правилом, один з цих єпископів обирається ними Главою, Предстоятелем Церкви". Але справа в тім, що такої кількості єпископів "Філаретівська церква" не мала на початку свого створення, оскільки перші перерукоположення із УАПЦ Антонія Масендича та Володимира Романюка здійснювалися в домовій церкві Філаретом та колишнім намісником Почаївської Лаври Яковом (Панчуком), а отже, розмови про наявність трьох єпископів не відповідають дійсності. Це ще один приклад того, як діла КП розходяться зі словами.
Олег | 2008-12-27 22:21
Отакої! :( Так захоплено почали про Білорусь і Казахстан :), і різко з"їхали на тему, в якій я взагалі не висловлювався по суті, а лише сказав в 2-х словах загальновідомі речі. А оскільки я про це ґрунтовно не говорив, то лише дам пораду прочитати детальну відповідь на моє питання щодо цього прес-секретаря єпархії. А тому двійки малюйте в інших місцях :). Тим більше, Ви постійно скромно мовчите про хабарі, які і є причиною "переходу" 1686 року. "Переходу", до якого майже ніхто крім МП не ставиться всерйоз, а Константинополь взагалі не визнає. Тому не треба, напевно, другу "правду" тут тулити. Бо двох правд не буває. Вона одна.
Друге враження від дискусії з Вами. Якби не було Філарета, Вам би його треба було вигадати. Аби якось виправдовувати церковний розкол, замість спроб його подолати. Так от, недотримання 34-го Апостольського правила - не менший гріх і причина розколу. Власне, як і фігура немічного Сабодана (многая йому літа і доброго здоров"я), який не може чітко поставити питання про автокефалію.
Думаю, молоді люди з КП більш дієздатні, щоб пробувати ставити питання об"єднання і подолання розколу.
До речі, протоієрей Захарія з МП теж на фото не старий. В чому тут гріх? Правда шкода, що він відклав конференцію. Його теж є про що запитати.
Немец | 2008-12-27 21:29
Вы-то сами в первую очередь демонстрируте некомпетентность в истории Церкви, а именно в вопросах причин разделения Киевской митрополии, а также перехода Киевской митрополии в Московский патриархат (1686). Двойка лично Вам.
"граючи на фігурі Філарета" Ну так это ведь и есть ваше лицо. Вообще, если чесно, немного в шоке. "Архиерей" еще пацан, тридцати нету. "Священник" на фотке - каков его возраст? Сколько лет Олександру? И на каком основании он заявляет об условиях объединения? Он предстоятель? Это ведь не его уровень, еще мало каши съел. Складывается такое ощущение, что в УПЦ КП по Чернигову керует какая-то команда пацанов. И ЭТО они гордо называют ЦЕРКОВЬ.
"допомогу і молитви якого я відчував під час її проведення"..
Молитвенники *ROFL*. Автокефалию им подавай ))))))
Вуглускр | 2008-12-27 15:44
Батько напоумлює сина, котрий зібрався одружуватися на росіянці:
- Першої шлюбної ночі кидай наречену на ліжко, щоби вона виховувалася на думці, що Україна - це сила!
Потім зірви із себе одяг, хай вона переконається, що Україна - це краса!
Тут з кута озивається сивий дід:
- А потім ***, аби вона зрозуміла, що Україна - це незалежність!
Олег | 2008-12-27 13:02
А чому про автокефалію мовчить Мадагаскар? :).
Якщо серйозно, то хочеться порадити читати Вам більше розумних книг.
Бо, напевно, саме князь київський приймав Хрещення від Константинополя. І коли таким чином на цих землях зміцніла православна віра і Київська митрополія, у білоруських землях (навіть за Литовської доби) населення було майже рівно поділене на православних, католиків і язичників. Про Казахстан можна не буду? :)))
Тому мова саме про автокефалію. І не треба опиратися тому, граючи на фігурі Філарета, чому опиратися жодного сенсу немає.
Немец | 2008-12-27 11:39
Да.. В Киеве появился патриарх ))) Ведь патриарха в Киеве отродясь не было. Польская Православная Церковь имеет статус митрополии. Элладская Церковь - архиепископии. У КП - образно говоря несколько архиереев, треть из которых уже ушла (по официальной версии - зрадники), пацаны, даже 30 нет, и на этот весь "гармыдер" патриарха им подавай с автокефалией.
Шурік | 2008-12-26 16:01
андрей | 2008-12-26 15:31