Останнє оновлення: 11:08 середа, 26 березня
Дорогі ви наші обранці, дорогі.
Ви знаходитесь: Політика / Чернігів / Вигнання з міськради: Суд не дав працювати ТВК
Вигнання з міськради: Суд не дав працювати ТВК

Вигнання з міськради: Суд не дав працювати ТВК

Соцпартія не змогла зробити депутатами 5 наступних кандидатів зі свого списку в Чернігівську міську раду замість тих, у кого політрада СПУ відкликала мандати.

Чернігівська територіальна виборча комісія, що зібралась у понеділок 30 березня, не змогла приступити до виконання своїх функцій. Представник виконавчої служби продемонстрував ухвалу Чернігівського адміністративного суду, що забороняє дії ТВК.

Через складність застосування норми про імперативний мандат для депутатів місцевих рад ситуація з виключеними депутатами (Віталій Голець, Артем Стах, Ярослав Сухомлин, Микола Скок та Микола Носко) на сьогоднішні залишається не ясною.

В обкомі СПУ «Високий Вал» завірили, що депутати, які не написали заяви на вступ у фракцію, більше не депутати з моменту відповідного рішення керівного органа партії й посилалися на закон.

Самі виключені і їхні соратники стверджують, що вони залишаються депутатами до того моменту, поки Чернігівська територіальная виборча комісія не прийме відповідні рішення.

Член списку виключених, Віталій Голець, вважає себе депутатом і не згодний з думкою про те, що він уже позбавлений депутатського мандата, посилаючись на подання ухвали про призупинення дії ТВК.

Нагадаємо, що відповідно до закону, «підставою для відкликання депутата Верховної Ради Криму й місцевої ради політичною силою, по списках якої він був обраний, є невходження цього депутата до складу депутатської фракції відповідної політичної партії, вихід зі складу такої фракції, перехід в іншу депутатську фракцію. Повноваження такого депутата припиняються достроково».

Порядок входження у фракцію регулюється внутрішніми документами партії, і в міськомі СПУ говорять, що таких заяв не мають.

Секретар чернігівського обкому СПУ Володимир Другаков заявив «ВВ», що на його думку, засідання ТВК у понеділок спеціально зривалося.

За інформацією лідера обласних соціалістів, засідання комісії пройшло дуже напружено, якщо не сказати скандально. Як мінімум про нього не була інформована ЗМІ, а двоє присутніх журналістів представляли медіа, близькі до депутатів міської ради.

Як поводилися представники різних політичних сил, що входять у комісію, товариш Другаков коментувати не став. Сказав лише, що проводилася робота, щоб не було кворуму.

Як повідомив «ВВ» один із присутніх на засіданні, деяких членів комісії запрошували вийти й вони більше не поверталися. «Когось тягли ледве не за руки – і взагалі всі ці ходіння із забіганням-вибіганням незрозумілих людей не нагадували засідання комісії».

Цю інформацію не підтвердила глава ТВК Ольга Мозгова. Вона відмовилася коментувати інформацію, заявивши, що провести засідання їй перешкодила наявність ухвали, з яким вона була змушена була погодитися.

Що саме містилося у даному документі, вона розповісти не змогла, як і надати ЗМІ копію документів про роботу комісії. На її думку, запрошення ЗМІ й спілкування з ними не входить до її обов'язків і попросила більше її не турбувати.

Немає протоколу й ухвали у Володимира Другакова. За його інформацією, представник державної виконавчої служби показав «якийсь документ із печаткою й не став його віддавати».

Зараз товариш Другаков з колегами намагаються його одержати для того щоб заперечити, але в ТВК його дати не можуть, тому що не мають на руках. На руки ця ухвала не була видана у Чернігівськму адміністративному суді навіть уповноваженому юристові політради СПУ. Це позбавляє можливості її спростувати. Він згодний, що рішення суду має право на законне існування, але, за його словами, суд повинен був проінформувати членів партії про ухвалу так само оперативно, як була вона прийнята.

У цей же час, деякі з опитаних київських експертів говорять, що не впевнені, що чернігівський адміністративний суд не мав право виносити ухвалу: необхідно мати точний текст документа щоб сказати, чи легітимна вона.

«Якщо документ припиняє дія рішення політради СПУ, те це неправильно. Адже політрада СПУ зареєстрована в Києві й відповідну ухвалу повинен був виносити Печерський суд м. Києва за місцем» - вважає представник однієї з адвокатських компаній.

Існування ухвали підтвердив і соратник виключених депутатів, глава організації «Сила громади» Олександр Ломако.

У нього не виникало проблем з ознайомленням із судовим документом. Але він вважає, що засідання «й без ухвали б не відбулося через відсутність кворуму членів виборчої комісії» (їх повинно бути мінімум 6, а було присутнє всього лише 5). Глава комісії, Ольга Мозгова, затверджує, що всі члени комісії були інформовані про засідання, причини їхньої неявки їй невідомі.

У свою чергу, пан Другаков стверджує, що не прийшли ті, кому було заборонено бути. На жаль, пані Мозгова не змогла конкретизувати «Високому Валу», представників яких політичних сил там не було.

«ВВ» вдалося з'ясувати, що багато членів комісії мають зв'язки з міською владою. Так, секререм ТВК є мати начальника фінуправління мерії пані Бистрова.

Опитані чернігівські політексперти не володіють інформацією про засідання ТВК. У ситуації із чернігівськими депутатами до кінця не можуть розібратися навіть київські експерти. Так, представник Комітету виборців України (КВУ) пан Олександр Черненко говорить, що ухвала суду тимчасово подовжує депутатсво виключених. Але до моменту її скасування. Він відзначив, що не впевнений, що виключення було повністю правильним.

У той же час чернігівські політексперти назвали позицію представника КВУ заангажованою відзначивши, що він є особистим другом деяких виключених членів СПУ.

Представник Лабораторії законодавчих ініціатив Ігор Когут вважає, що після роз'яснень Конституційного суду імперативний мандат запрацював і незважаючи на рішення суду, які процесуально затягують депутатство виключених, вхід нових депутатів справа часу. Конкретизувати своя відповідь не змогла, і просив зв'язатися з ним пізніше, коли він буде готів вивчити чернігівську ситуацію.

Більшість залучених у процес не змогли дати «ВВ» якої-небудь додаткової інформації. Не вдалося одержати коментарі адміністративного суду щодо чуток, що ухвала робилася поспіхом в одному з кафе й тому текст не передається на руки.

Опитані столичні експерти вважають, що заперечування рішення про відкликання депутатів у судах – лише спосіб затягти позбавлення їх повноважень. Досвід інших регіонів (наприклад, сусіднього Житомира, де були відкликані глава облради Ірина Синявська з колегами) показує, що імперативний мандат діє.

У теж час вони нагадали ситуацію в Тернополі, коли «Нашій Україні» не вдавалося зробити депутатами наступних за списком кандидатів півроку, хоча попередні депутати своїх повноважень були вже позбавлені. Ситуація там розв'язалася сама собою із призначенням дострокових виборів.

Коментарі (29)

Сергій Соломаха | 2009-04-06 15:35

Згідно абз. другого ч.5 ст.5 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад":
"Повноваження депутата місцевої ради (крім депутата сільської,
селищної ради) вважаються припиненими достроково з моменту
прийняття відповідного рішення вищим керівним органом політичної
партії (виборчого блоку політичних партій), за виборчими списками
відповідної місцевої організації якої його було обрано депутатом
місцевої ради."
Таким чином:
1. Постанова Політичної ради СПУ про відкликання депутатів місцевих рад прийнята 14 березня 2009 року . Отже з цього моменту вона вступила в силу і 5 депутатів СПУ втратили депутатські повноваження.
2. Чернігівський окружний суд 30 березня ухвалив постанову про запинення дії рішення Політради СПУ від 14 березня 2009р.
До з 14 по 29 березня 2009 року 5 депутаті від СПУ не були правомочні.
3. Сесія міської ради відбулася 27 березня 2009 року , тобто в цей час 5 депутатів від СПУ були позбавлені депутатства і не мали права брати участь у роботі сесії.
Отже, рішення сесії можна оспорювати в суді, як не правомочні.
    

так | 2009-04-04 00:16

говорят Скока приступ инсульта накрыл

Адвокат | 2009-04-03 16:59

чернігівецьЛОМАКО! Заздрите, що не ви привезли голову ТВК на засідання, чи образились, що Вашу інформацію проігнорувала авторка, яку Ви так добре проінформували а вона все "завалила ", Непорядок!
Ломако
СПУфіл
Ломако
Глава комиссии не взяла Ухвалу. ее текста нет, значит ее нельзя обжаловать... сработала на руку Гольца и компании

Ломако | 2009-04-03 16:48

чернігівецьЛОМАКО! Заздрите, що не ви привезли голову ТВК на засідання, чи образились, що Вашу інформацію проігнорувала авторка, яку Ви так добре проінформували а вона все "завалила ", Непорядок!
Ломако
СПУфіл
Так і написано
  Бачив і тримав в руках достатній час, щоб ознайомитися. Як і представник СПУ та голова ТВК (правда вона відмовилася забрати документ та попросила зареєструвати в канцелярії)

журналіст | 2009-04-03 16:18

Вигнання з міськради: Суд не дав працювати ТВК
  Марго, повір заголовку явно не вистачає в кінці великого ???????
Наспраді...
Треба ставити питання по суті: "Чи бажає вигнання своїх ідейних сотоваріщей мер ?"
Суд і ТВК - лише технологія.

СПУфіл | 2009-04-03 16:12

чернігівецьЛОМАКО! Заздрите, що не ви привезли голову ТВК на засідання, чи образились, що Вашу інформацію проігнорувала авторка, яку Ви так добре проінформували а вона все "завалила ", Непорядок!
Ломако
"Уточню - рішенням суду ТВК заборонили розглядати питання та приймати будь-які дії щодо виключення згаданих осіб та реєстрації наступних по списку."
  Невже так і написано ?
Сашко, а ти сам цей припис чи може припис бачив ?
Чи по понятіям... зі слів...
Тарапіцца не треба...

гість | 2009-04-03 14:59

ЛОМАКО
Я думав Ломако і голова ТВК соратники чи друзі.
А тут... побачив ЇЇ і ... здав "отому ЗМІ"( так вважає редакторка, що ЗМІ середнього роду)

анонім | 2009-04-03 14:30

А чи тільки ЛомакО можна звинуватити в тому, що він усе знав і нічого не повідомив ні комісію, ні ЗМІ про те, що знав. Это не есть хорошо.

Ніхто не зна, хто я | 2009-04-03 14:21

Рита
  а можна поцікавитись, скільки вам років?

Наблюдатель | 2009-04-03 14:03

чернігівецьЛОМАКО! Заздрите, що не ви привезли голову ТВК на засідання, чи образились, що Вашу інформацію проігнорувала авторка, яку Ви так добре проінформували а вона все "завалила ", Непорядок!
Ломако
Уважаемый Ломако, вы здесь самый подкованый. правильно ли я понимаю, что ухвала технически подвешивает процесс до решения суда. Сколько она может действовать. Есть ли прецендент такой ситуации в других регионах, вмешивались ли в нее суды и чем все закончилось. Автор материала явно не владеет такими вопросами

Наблюдатель | 2009-04-03 13:52

гість
Отличный материал. Юридически конечно хромает. надо разбираться. что лишний раз подтверждает журналистам не дано разобраться в хитросплетениях межпартийных отношений. Уважаемая Маргарита, больше общайтесь с профессионалами, а не "псевдоэкспертами", типа Ломаки, которые надиктовывают вам нужные им идеи. Отсюда и беда материала,вы запутались в их позициях и отлично их нам передали. НО... все-таки интересно знать тонкости. Протокол ТИК, текст решение по депутатам, ухвалу суда. Тексты в студию

Ломако | 2009-04-03 13:51

чернігівецьЛОМАКО! Заздрите, що не ви привезли голову ТВК на засідання, чи образились, що Вашу інформацію проігнорувала авторка, яку Ви так добре проінформували а вона все "завалила ", Непорядок!
Зовсім ні. Мені байдуже, що написали в статті - я звернув увагу не ті моменти, які не відповідають дійсності або, як на мене, важливі.
  Уточню - рішенням суду ТВК заборонили розглядати питання та приймати будь-які дії щодо виключення згаданих осіб та реєстрації наступних по списку.
  В юриспунденції є таке поняття - забезпечення позову. Суд заборонив ТВК приймати рішення до того моменту, поки прийме рішення по суті справи. Нагадаю, рішення Політради СПУ про виключення депутатів Чернігівської міської ради було оскаржене в судовому порядку згідно з чинним законодавством.
  От і все.
  Пресу на захід дійсно не запрошували. Хто знав про нього - прийшов. ТВК має інформувати про своє засідання, але Закон не говорить яким чином. ЗАзвичай, на інформаційній дошці в міськраді вішають оголошення з графіком засідань та порядком денним. Цього разу цього не було зроблено. Мабуть, навмисно

гість | 2009-04-03 13:41

В даному випадку не треба нікого звинувачувати - всі живі люди. Комісія працює на громадських засадах.
Те, що хтось не прийшов на засідання, може бути і випадково, зате є матеріал для чергового обговорення теми "Вибори".
А ВВ я дуже поважаю і ніколи не думав, що буде така слабенька собі статейка, Водичка тай усе.
Працювати над собою треба, шановна, Риточка.
Факти, а не фактики від Ломаки і товариша Другакова.

Наблюдатель | 2009-04-03 13:39

українка
Рудьковского здесь давно уже нет. Есть Соколов и пролезшие под флагом Рудьковского, которые быстро нашли общий язык к Соколовым. Молодые, резвые. Остальная партия сосет лапу, завидует Стаху и остальным. решила отомстить. Посмотрим на тех, кто зайдет вместо исключенной пятерку

українка | 2009-04-03 13:29

Ці всі непорозуміння в Чернігові від правління Рудьковського та його команди в Чернігівській СПУ та міській зраді.
А всі непорозуміння в Україні від недорозділених портфелей з грішми.

гость | 2009-04-03 12:50

Наверное Ломако знал еще до заседания комиссии решение суда, поэтому и владеет информацией?

Читач | 2009-04-03 12:40

Ломако
Рита
Марго, преса і ЗМІ сьогодні настільки продажні... або заангажовані.
Всім давно відомо, що появу ЗМІ на всіх заходах хтось(тобто бабло) замовляє, тому ТВК не було потрібно нікого запрошувати, тим білшьше закон на пряму це не передбачає взагалі.
ЗМІ пишить для людей, захищайте інтереси громадянського суспільства і до вас потягнуться... чесні люди.
А так чи варто нормальним людям з обслуговуючим бабло або владу, в т.ч. і злодійські, персоналом ЗМІ(дезінформації і пропаганди) мати справу.
До "ВВ" коментуючий претензій не має.
Але чому мовчать про суспільно важливу спрву всі **ки з інших ЗМІ?
Ганьба!
Чому мовчить ???
Та в очах тільки ... бабло і влада !

гость | 2009-04-03 12:35

Если Ломако відомі факти тиску на членів ТВК, то он как порядочный человек должен написать заявление в правоохранительные органы. А если он этого не делает, то получается покрывает правонарушителей.

чернігівець | 2009-04-03 12:23

ЛОМАКО! Заздрите, що не ви привезли голову ТВК на засідання, чи образились, що Вашу інформацію проігнорувала авторка, яку Ви так добре проінформували а вона все "завалила ", Непорядок!

Наблюдатель | 2009-04-03 12:22

Ломако
Да, ясности из статьи мало. Ясно только, что ничего не ясно. В деле замешаны и комиссия, и суд, и мама Быстрова, и Ломакова каким-то боком читал решение суда. Понятно, что дело мутное и затянется надолго. Дорогой ВВ, не мгли бы вы попросить Александра Ломаку дать вам документы процесса: решение суда в том числе, оно у него есть

Рита | 2009-04-03 12:10

Ломако
А еще прессу надо приглашать на заседания ТИК. Вас уважаемый Александр приглашают потому что вы чей-то друг, а прессу потому что напишут лишнее. Автор выбросил взаимные обвинения двуг сторон о том на чьей стороне глава комисси

Фахивець | 2009-04-03 12:03

Ломако
В ньому чорним по білому написано - заборонити ТВК розглядати це питання.
Да!
Так що ж там написано ?
Яке питання і щодо яких осіб не можна розглядати?
В цьому як раз весь сенс суперечки, Сашко!
Може саме тут треба шукати зиск керівництва міськвиконкому ?

Аналітик | 2009-04-03 11:59

виборець
Всі партії і типа "За Чернигави", що рвуться до влади, мають зв"язки не з міською радою, а з її керівництвом.
Звісно, керівництво міськвиконкому може домовитись з кішеньковими партіями щоб через них провести своїх людей ТВК або навть потім перекупити вже членів ТВК.
Дещо залежить і від совісті ілюдей, що входять в ТВК, як від всіх інших людей в місті і країні, а також закону і судів.

Ломако | 2009-04-03 11:33

В статті дійсно занадто багато перекручень та помилкових припущень. Наприклад, про те, що постанову суду ніхто не бачив або про те, що з засідання комісії хтось виводився і не повертався.
Під час спілкуванням з журналістами я повідомив, що особисто бачив, як голову комісії на вланому автомобілі привіз представник СПУ, що зацікавлений у результативному рішенні комісії і таким чином, міг стати депутатом. Також я повідомив, що мені відомі факти тиску та погроз на адресу деяких членів ТВК і вони можуть це підтвердити. Чомусь, в матеріалі це відсутньо.
Забагато незрозумілих коментарів. Читач переважно не зрозуміє, що насправді відбувається.
  Якщо коротко - засідання комісії не відбулося через відсутність кворуму. А якщо б кворум був - ТВК не мала б права розглядати питання про виключення депутатів, адже є відповідне рішення суду про забезпечення позову. В ньому чорним по білому написано - заборонити ТВК розглядати це питання.
  Потрібно ходити на засідання та оперувати фактами, а не домислами.

виборець | 2009-04-03 10:53

 Шановний "ВВ", якщо комісія сформована міською радою, то всі члени ТВК мають якісь зв"язки з міськрадою. Логічно? Це не вам вдалося уточнити.

Виборець | 2009-04-03 10:40

Погано, що не маю родичів у міській раді - теж був би членом ТВК!
ХА-ХА!
Не зрозумілий, щоб бути членом ТВК треба мати родичів серед місцевих партійних босів з печаткою міської організації, а не родичів в міськ раді.
Темнота !
ТВК формується міськрадою виключно за поданням місцевих партійних організацій на передодні чергових виборів шляхом жеребкування у кількості 15 осіб.

незрозумілий | 2009-04-03 10:00

Ніяк не можу зрозуміти: засідання ТВК все таки було, чи не було.?
Обком завірив, самі депутати стверджують, один депутат вважає і не згодний з думкою, на думку одного - засідання ТВК спеціально зривалося ( скільки по часу?), за інформацією лідера засідання пройшло напружено і скандально,"товариш" прокоментував, що до чуток, пліток і т.д.... тільки одні п р и п у щ е н н я!!!
Стаття без фактів , пані Маргарито?
А про зв'язки членів комісії з міськрадою теж хотів дізнатися.
Погано, що не маю родичів у міській раді - теж був би членом ТВК!

Думка | 2009-04-02 21:33

Читав постанову суду.
Стаття повність не підготовлена, багато припущень, мало фактів.
Не допустіть "пожовтіння" ВВ.
Ми вас поважаемо.
Поки.

Сергій Соломаха | 2009-04-02 13:08

1. Прізвище голови теркомісії українською мовою пишеться Мозгова, а не Мозкова.
2. Автор просто не знайомий з чинним законодавством, тому більшість припушень помилкові, а цитати закону не є ключевими для розуміння суті конфлікту.
3. "Представник виконавчої служби продемонстрував ухвалу Чернігівського адміністративного суду, що забороняє будь-які дії ТВК."
Це не відповідає змісту постанови господарського суду, що вводить в оману читача.
Хто точно знає, які дії ТВК заборонено ?
Це повинен знати представник або уповноважена особа СПУ в ТВК.
  
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Переробка руїн і небезпечний побитий шифер у місті Чернігів. ФОТО

SVOBODA.FM