Останнє оновлення: 17:05 четвер, 6 лютого
За лаштунками акцій
Ви знаходитесь: Політика / Україна / «ДІСТАЛИ» діставали, але не дістали
«ДІСТАЛИ» діставали, але не дістали

«ДІСТАЛИ» діставали, але не дістали

В Україні з грудня минулого року проведено кілька акцій під протестним гаслом «Дістали» та акції протесту профспілок підприємців. Ініціатори заявляють про спонтанну підтримку, спрямованість проти всієї «цветной своры».

Проте звинувачувана в діставанні влада, точніше Уряд – має на чолі представника конкретного блоку з конкретними кольорами.

Акції спричинив начебто «антикризовий закон», що мав значно підвищити деякі податки і збори. Але його відкликання не завадило провести дві акції проти... чого тоді?

Привід і привид

Є дві проблеми, які дійсно були спровоковані певною мірою поданням Проекту «Закону про місцеві податки і збори» №3532, що був прийнятий у першому читанні.

Підвищувався податковй тиск на приватних підприємців. Хоча Закон був знятий з розгляду, але він став підставою для тих акцій, що були спровоковані.

Організатори фактично знали, що закон на 4 січня був відкликаний і в тому ж варіанті в другому читанні він розглядатися не буде. Але це не завадило провести після цього дві акції протесту. Маніпулюючи при цьому людьми, що вийшли протестувати проти «вітряків».

Щодо транспортного збору, то на деякі види транспорту дуже зріс транспортний збір. Це дійсно вимагає виваженого перегляду.

Але наскільки це «вдарить» по перевізниках? Чи це насправді вплине на тих, хто розмір одноразово сплаченого річного транспортного збору переносить на виконані за рік рейси?

На початку лютого проїзд напівлегальною маршруткою Чернігів-Київ зріс з 25 до 35 гривень. Виходить, перевізники на плечі клієнта перекладають не просто копійки підвищеного збору. Клієнт додатково забезпечить чималий «вихлоп»... Втім, за останньою інформацією, перевізники поки що повернулися до ціни у 25 грн.

Куди роги наставлені?

Назвемо речі своїми іменами. Організаторів акцій податки і збори не цікавили. Самі акції та їх лозунги носили антиурядове спрямування і мали політичний характер.

Співпадіння в датах проведення акцій говорить само за себе:

Перша акція – 22 грудня 2008 року – дата подання Проекту Закону №3532. Всеукраїнська акція була підготовлена вже до його подання.

Друга акція – 15 січня 2009 року Верховна Рада мала би розглядати питання про відповідальність Уряду. Проект Постанови про відповідальність Кабінету Міністрів був зареєстрований 12 січня від фракції Партії регіонів. Того дня завадили необхідні технічні процедури. А вже анонсовані акції довелося проводити.

Нарешті третя акція – 5 лютого Рада заслухала звіт Уряду і проголосувала з відомим провальним результатом. До речі, «відставити» Уряд регіонали намагалися і минулого року. Без криз. «Дістати і зкинути» не вдалося.

Не випадково і 9 січня в УНІАН на прес-конференції представників першої акції приватних підприємців ринків у президії був присутнім депутат Чернігівської обласної ради Анатолій Мірошніченко (Партія регіонів).

З подій у студіях «Інтера» та ICTV стало зрозуміло, що за цими акціями стоїть також пан Яценюк.

Ці дві політичні сили й були організаторами акцій по висловленню недовіри уряду Тимошенко.

Звідки ноги ростуть?

Ініціатори акцій про деякі речі, пов’язані із Проектом Закону №3532 згадувати не люблять.

По-перше, про ініціатора підвищення податків та зборів – ДПА. Головою ДПА України був призначений ставленик Президента. Тож кому підзвітна людина, яка розробляла ці сумнозвісні норми?

Друге. Фактично на той момент цей закон був погоджений лише у Держкомпідприємництві. Хто очолює його? Костянтин Ващенко, представник блоку НУНС.

Тобто очолював. «Шкутильгаву ногу» цього Проекту, керовану Урядом, оперативно замінили. На цю посаду 21 січня на засіданні Уряду призначено Олександру Кужель.

Свій до свого проти свого?

Незрозуміла специфіка чернігівських страйків. Одним з його організаторів були прилуцькі підприємці.

Відомо, що прилуцькі ринки контролює структура, один із засновників якої, Валерій Дубіль, представляє БЮТ у Верховній Раді. Крім того – член Комітету з питань податкової та митної політики, магістр у галузі економіки, підприємництва і маркетингу. Перший страйк підприємців підтримала і дирекція ринку Троєщина...

Отже, підконтрольні структури депутата фракції БЮТ були активними учасниками акцій, спрямованих проти Уряду, очолюваного головою цього ж блоку. Що це? Відсутність впливу чи власна позиція?

Чи не він сам як народний депутат, що вийшов з цієї сфери, мав би підняти ці питання, ще розглядаючи проект закону? Ще до винесення скандальних норм у сесійну залу.

Позиція дирекцій інших ринків зрозуміла. Вони не мають свого впливу на урядове рішення. Тому вони беруть участь у страйках. Але організації, що мали вплив у процесі прийняття рішення, на нього не вплинули, а потім страйкували проти власного ж Уряду.

Прокоментував цей нонсенс Тарас Вознюк, який починаючи зі студентського голодування 1990 року був учасником понад 100 акцій протесту:

"Зрозуміло, що мався на увазі народний депутат України Валерій Дубіль. Така поведінка може бути викликана або відсутністю політичного досвіду, або бажанням розкласти яйця у різні кошики. Тобто, представляючи інтереси певної бізнес-групи, він намагається бути "своїм" для різних політичних сил. Щоб у разі перемоги того чи іншого мати змогу лобіювати свій приватний бізнес. Але у ситуації війни між Президентом, Урядом і опозицією можна залишитися взагалі без "яєць", тобто без дивідендів. Можна стати "чужим серед своїх" і..."

У підсумку

Поки що нові норми ринкового податку не прийнято. Але вони будуть підвищені. Інше питання – їх розмір і наскільки вони будуть посильними.

Стосовно результатів цього конфлікту очевидно що ініціатори питання відставки Уряду програли. Не допомогла й підтримка комуністів. Фактично напередодні голосування всі знали, що голосів для відставки Уряду не вистачає.

Партія регіонів повинна зробити свої висновки. Коли певна бізнес-група, якій Уряд наступив на газові інтереси, ініціює це питання, вона має за такі глобальні рішення нести відповідальність. Хоча би внутріпартійну. Частина Партії регіонів не дуже хотіла голосувати це питання, тому що розуміли результат.

На жаль, у нас партії перетворюються на якісь напівкомерційні проекти. Це дуже прикро. Якщо є люди, свідомі того що буде негативний результат, то треба анаізувати ще до голосування, чи варто вносити і розглядадти питання. Але це вже внутрішнє питаня партії.

З іншого боку це також наука на майбутнє. Були заявлені широкі акції громадського протесту навесні. Але, як показує організація саме цих страйків, акції не є масовими. Це самоорганізовані групи населення, які об’єднує певний інтерес.

Пенсіонери долари не позичають

Всім відомо, що частина підприємців взяла доларові кредити. Так, склалася така ситуація через недолугу політику Нацбанку і позичальники поставлені у дуже жосткі умови.

За кредити доводиться платити у кілька разів дорожче. Банки виставляють драконівські умови. Парламент не реагує. Закон про ресруктуризацію не діє. Уряд не зміг домогтися, щоб кошти, що виділяються банкам на рефінансування, були саме цільовими для тих кого стосувались ці кредити.

Це дійсно породжує паніку. Але вона стосується близько 5% населення, які брали ці кредити. Саме позичальники і постраждали найбільше від політики нинішньої влади. Але основна частина населення не брали доларових кредитів.

Як вийти з цієї кризи, має вирішувати влада. І що раніше, то менше буде подібних проблем та акцій так званого протесту.

Соціальна база для акцій громадської непокори – це ті хто втрачає роботу, працездатні, що працюють скорочені дні, пенсіонери, що страждають від росту цін і «замороження» пенсій. Бази для соціальних заворушень саме серед цих прошарків поки що немає. Хоча це не значить, що вона не виникне. На жаль, поки що проблемне місце – непрогнозованість дій влади.

Чому дії влади не можна прогнозувати? Тому що між Президентом, Прем'єром та Верховною Радою вже фактично не протистояння, а неприхована війна.

Фото: Віктор КОШМАЛ та видання "Главред"

Коментарі (28)

Жаба | 2009-02-17 12:10

Оптимисту и прочим "глущеноидам" рекомендую помочь паковать чемоданы Дубилю, ему давно пора в Горловку... Там же его округ, который он куррирует.

Эксперт | 2009-02-17 12:06

оптимистрадует одно: расстояние между бредом аффтара и правдой достаточно велико. значит, еще не полный пц. потому что, когда полный - это знает и последний олух.
нагорожено немало слов. все мимо денег. сводите счеты? выполняете заказ? но почему же в такой позорно тупой форме? не лучше ли так выполнить заказ, чтоб еще и птицу истины за хвост ухватить? почему у нас, как заказ, так воняет?
у нас уже давно и общество по-другому устроено, чем вы его описываете.
проснитесь
Заказ это твой посредственный комментарий к очень взвешенному анализу.

оптимист | 2009-02-13 23:06

радует одно: расстояние между бредом аффтара и правдой достаточно велико. значит, еще не полный пц. потому что, когда полный - это знает и последний олух.
нагорожено немало слов. все мимо денег. сводите счеты? выполняете заказ? но почему же в такой позорно тупой форме? не лучше ли так выполнить заказ, чтоб еще и птицу истины за хвост ухватить? почему у нас, как заказ, так воняет?
у нас уже давно и общество по-другому устроено, чем вы его описываете.
проснитесь

Жаба | 2009-02-13 16:42

Всем сообщаю Юлия Владимировна только, что подписала приговор баба Свете. Она признала городскую конференцию, где избрали Сущенко головой, легитимной. Долой самозванцев Глущенок, Лебедя, Льодового!

Прилучанин | 2009-02-13 16:30

ЕвгенийТам в одной статейке в коментариях почитал оправдания Савенка и Паперного. Один получает от Дубиля, другой от Мирошниченко. Ребята об отсутствии какой заказухи в своих публикациях речь. А вот публикация Стука она правдивая и вскрыла бандитскую схему "европейцев".
Вы в Чернигове хоть свободно об таких вещах пишете, а у нас в Прилуках это запретная тема. Был один Лабазов, да и тот куда то уехал. Теперь о "бандитских Прилуках" вообще никто не пишет и не говорит.

Евгений | 2009-02-13 16:17

Там в одной статейке в коментариях почитал оправдания Савенка и Паперного. Один получает от Дубиля, другой от Мирошниченко. Ребята об отсутствии какой заказухи в своих публикациях речь. А вот публикация Стука она правдивая и вскрыла бандитскую схему "европейцев".

Эксперт | 2009-02-13 16:06

горожанин
Жаба
Социалист
Рудьковский уже банду скинул? Скажи кто твой друг и я скажу, кто ты! А ведь Гольца сбрасывали вместе Рудьковский, Дубиль и Мирошниченко. Единство ПР, БЮТ и социков

Черниговец Саня | 2009-02-13 15:59

Пускай курирует свои Прилуки, а в Чернигове мы и сами разберемся без дубелей

Социалист | 2009-02-13 12:28

горожанин
Жаба
"Люди добрі банду з воза, голосуєм за Мороза. Дубиля на нари! Шиянова на Канари!"

Жаба | 2009-02-13 12:14

горожанин
Молодец! Смело

Евгений | 2009-02-13 11:52

newsva
Прочитал ваш коментарий про фото и гипноз. Прикольно! Сам своими глазами видел этот плакат на площади. А еще видел Варнакову с прилуцкими хазяевами рынков. А они все в ОПГ Дубиля состоят, спросите господин "настоящий прилучанин" у сотрудников ОБОПа.

Эксперт | 2009-02-13 11:39

Сергій Кордик
Специально долго не коментировал эту публикацию, но прочитав ваш отзыв решил сказать, что полностью согласен с вашей оценкой. Не хватает только оценки действий минтранса, но надеюсь ее даст сама Юлия Тимошенко

Сергій Кордик | 2009-02-12 14:06

Знаю, що Сергій Стук не потребує моєї оцінки… Але, як на мене, дуже об’єктивна, не заангажована його публікація з аналітичним фактажем. Є над чим подумати деяким політикам!

newsva | 2009-02-12 14:04

Анонімні хлопчики, якщо ви нездатні спілкуватися пристойно, а тим більше спотворюєте прізвища авторів, ви коментувати не будете взагалі. Такої "демократії" і "свободи лайливого слова" не буде. Буде по-ря-док.
У вас я не їздок.
Доїду значно безпечніше та ще й дешевше. По 30 і 35 грн. шукайте дурнів - і на такі ціни, і на прийоми "погано" і "ще гірше" з подорожчанням до 35.
В рулетку грати на маршрутках за годину-сорок до Київа я особисто не буду та й іншим не раджу.

горожанин | 2009-02-11 22:17

а Дубель - то не прав! ой не прав! не надо было так палиться. вор должен сидеть в тюрьме! юля сделает выводы

SeGrey | 2009-02-11 13:59

Настоящий прилучанин
Куровський боїться когось? Ця людина стоїть на рівень вище підкилимних ігор. І кому що треба він в очі каже. Його повністю характеризує фраза: "Якщо люина порядна, то вона порядна у всьому!"

newsva | 2009-02-11 12:49

Настоящий прилучанин (Александр)
Авжеж, фото намальоване у фотошопі, а тих що були на площі - загіпнотизовано. Масовий гіпноз.

Прилучанин | 2009-02-11 12:05

Настоящий прилучанин
Может не было перестрелок в Прилуках, может не было взрывов на Троещине? Или память короткая. А такому как Куровский вообще не чего бояться, потому что этот человек в своей жизни столько построил, что Дубилю за свою скудную не прикарманить. В свое время при Кучме Дубиль столько газа и нефти украл, что построить 20 больниц хватит. Или "Европа" и этим не занималась. А бояться обычно только бандитов, да и то не все...

Настоящий прилучанин (Александр) | 2009-02-11 12:01

  А что касается участия Прилук и прилучан, то как житель города я могу сказать, что не было представителей нашего города на той акции. ну уж точно от торговцев не было. Такое ощущение, что либо фото нарисовано в Photoshop'e, либо кто-то пытается подставить прилучан, еще и нардепа приплести через седьмое колено сюда.
  Нардеп-то Бог с ним, пусть они там в свои игры играют, лишь бы про людей не забывали. А вот прилучан зачем впутывать?.
  Я бы на месте Вознюка был более корректен, а то еще обидится кто-нибудь из горожан...

Настоящий прилучанин | 2009-02-11 11:54

Вы, "прилучанин", лучше бы не слухи распространяли, а вспомнили, скольким больницам и детским садам помог тот же Дубиль и его Фонд "Европа".
А вообще - противно, потому что все это попахивает партийными разборками, давно уже говорят что Шиянов и Куровский боятся Дубиля и пытаются выдавить его из Чернигова... Хоть бы договорились между собой..

Прилучанин | 2009-02-11 11:41

Ура хоть кто-то вывел Дубиля на чистую воду. Пора БЮТу очищатся, пора. И от таких впервую очередь

Евгений | 2009-02-11 11:34

Если то, что Вы сейчас написали правда, то я бы на месте регионалов или социалистов пришел бы на это так называемое мероприятие Глущенок СС и присек нарушение закона, ведь зал заседания место проведения сессий, а не партактивов

Пипл | 2009-02-11 11:07

АНАЛИТИК
Слышь ты аННалитик фамилию депутатов выучи, а потом аННализируй

Эксперт | 2009-02-11 10:35

Сразу видно статья пробютоская. Потому что если бы публикацию готовили не "юлефилы", то написали бы о том, как из санитара стать магистром, как в юношестве заниматься рекетом, о перестрелках в Прилуках, о рейдерстве Дубиля. Да, кажется, и сам комментатор господин Вознюк по заказу Дубиля уничтожал рынок "Оптимист", а теперь говорит, что это акция протеста. Сколько стоило для Дубиля революционное молчание Лабазова? А то, что можно при такой "западлистской деятельности" для Юли, можно остаться "без яиц", то это правда. здесь с авторами я согласен. А почему не написали о том, что сегодня баба Света в нашем Деснянском райисполкоме собирает свой сброд под громким названием райконференция, хотя с каких это пор партии начали заседать в госучереждениях не понятно... А где закон? Или для воровки партийной казны бабы Светы закон не писан...

неБубіль | 2009-02-10 20:43

Призовому закону - НІ!

Олександр 5 кутів | 2009-02-10 20:37

Меня тоже агитировали принимать участие в акциях и не просто так, а с интересом, и даже врага указали. И представляете это не подлые американцы и противные россияне и даже не честные олигархи и душевные братки. Видно кому то очень хочется поставить всех на уши, а может скучно и очень хочется заработать себе по ушам?? Вот и сиди и думай, в полной неопределенности ;-) Действиельно достали.

неШаянов | 2009-02-10 20:10

а за шо ж его любить, вашего нардепа Дубеля

АНАЛИТИК | 2009-02-10 17:00

Ну как нардеп Шаянов не любит нардепа Дубеля.....
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Пан Усмішка і його позитив - фоторепортаж

SVOBODA.FM