Останнє оновлення: 16:30 четвер, 10 жовтня
Чернігівщина туристична?
Ви знаходитесь: Культура / Архітектура / Львів'яни на Чернігівщині: Екстрім-тур
Львів'яни на Чернігівщині: Екстрім-тур

Львів'яни на Чернігівщині: Екстрім-тур

Дороги у Чернігівській області залишають бажати кращого. Вони одні з гірших в Україні. Шлях до Національних заповідників та парків майже неможливо долати сучасними автобусами “Неоплан”.

Їздити бажаємо комфортабельним транспортом, проте влада не подбала про дороги, які не пристосовані для цього. Адже дороги – це і комфорт, і безпека, і проведення часу, дозвілля...

Як ми взагалі доїхали у неділю з гостями з Батурина до Качанівки?!

Шлях до національних пам’яток – дорога у нікуди

Група туристів зі Львова у складі 72 чоловік вирішила відвідати нашу славетну Чернігівщину на День незалежності. Вони зупинились у готелі “Придеснянський”. Перший день лвів'яни ознайомилися з чернігівськими памятками, а на наступний – на День незалежності – гості вирішили відвідати Батурин та Качанівку.

По дорозі до останньої вказівник “Парафіївка - 22 км” стоїть не на тому місці, де потрібно, тому ми потрапили до глухого кута. До того ж, їхали по дорозі, яку можна заносити до “Книги рекордів Гінеса” за найгіршу якість! Вражає те, що немає жодного позначки про місцезнаходження Качанівки на шляху до неї!

Ми спитали в екскурсовода в Качанівці, чому вони не поставили ці вказівники. На це нам повідомили, що їх просто-напросто порозкрадали цигани! Жах!

Шлях до всесвітньовідомого палацово-паркового ансамблю зовсім ніяк не позначений, не прорекламований як туристичний об’єкт по дорозі! Таке може бути лише в Україні! Де за кордоном заробляють величезні кошти, там ми не можемо навіть достойно представити об’єкт, зацікавити туристів.

Пусті “гуляючі” чорноземи

Туристів зі Львова вразили наші безкраї поля, наші чорноземи. Але землі пусті. Нічим не засіяні, на величезних територіяї ніхто не живе і немає населених пунктів. Вони повідомили, що на Львівщині такого просто нема: там населені пункти йдуть по трасі один за одним.

Завжди знайдеться хтось підприємливий, хто все побудує – і ресторанчики, і готелі, і магазини: буде щось продавати і отримувати прибутки. А на Чернігівщині наче і господарів нема... Можливо, тому Чернігівщина – одна з найбідніших областей.

Особливо привернули увагу жителі наших сіл, які навіть у неділю йшли до землі і працювали на ній. На Львівщині ніхто не буде у святковий чи недільний день працювати. Львів’яни вважають, що їх духовна культура знаходиться на високому рівні. Тому вони дотримуються подібних обмежень.

Гетьманська столиця очима львів’ян

Чому гості приїхали саме Чернігівщину? Це є знаково: відмітити річницю Незалежності України у колишній гетьманській столиці. Вони всі були з дрежавними прапорцями, підкреслюючи цим, що вони – з України.

Як сказала Леся Кульчицька, Чернігівщина має “древню історію” та “древнє коріння”. І, найважливіше, саме на Чернігівщині знаходилась гетьманська столиця – Батурин, володіння гетьмана Івана Мазепи. Вони хотіли ознайомитись з Лівобережною Україною. Ще з давніх часів центром Лівобережжя був саме Чернігів.

Проте, не кожен чернігівець може похвалитись своїми знаннями про Батурин та Мотрю, тоді як у Львові про це читають, цікавляться. І це не лише модні віяння, а співпереживання за долю видатних і простих батуринців, за українську історію. Вони були вражені “вандальною політикою Московщини” по відношенню до Батурина.

Не описати, як хотіли мешканці Львова подивитись Батурин! Вони мріяли про цей день! Хоча в цілому їм сподобалось, але їх сподівання не виправдались, оскільки колишню гетьманську столицю вони застали занедбану.

“В моїй уяві Батурин був більш квітучим і живучим. У жителів гетьманської столиці повинен був бути якійсь такий дух відродження”, - поділилась зі мною думками Леся Кульчицька.

Після його розгромлення і спалення вже минуло 300 років, і лише останніми роками її почали відроджувати і відновлявати.

Вразило їх те, що біля туристичних об’єктів - музею (будинок В. Кочубея, колишній Будинок Генерального суду), на Цитаделі, немає якихось кіосків, підприємців, які б продавали їжу, напої, сувеніри. Лише тільки у самому Будинку Генерального Суду продають книжечки про Батурин та його памятки, а також магнитики із зображеннями мальовничих куточків Батурина.

Проте, майже всі вони захотіли приїхати ще раз у Батурин, прогулятись по Цитаделі, подивитись відновлену укріплену частину міста.

У майбутньому у Батурина є всі підстави стати туристичним центром. Для цього потрібно не просто привести до ладу історичні пам’ятки, наповнити експонатами нові музеї, розбудувати центр міста, а ще й поставити нормальні туалети та побудувати готель для розміщення туристів. В іншому випадку Батурин так і залишиться селищем...

Качанівка: застиглий час

Часу у гостей на відвідування парку та палацу у Качанівці було обмаль. Тому вони оглянули лише палац та прилеглу територію парку.

Була там 4 роки тому, але нічого не змінилось: ніяких тротуарних доріжок у парку до палацу не зроблено, похований на перехресті доріг Радянський герой так і залишився там лежати. А у палаці Тарновських ніби зупинився час...

Коментарі (11)

Metallist | 2008-08-28 14:55

Люблю я наших эстетов...
Только ж надо еще и в завтрашний день смотреть.
Природа и башковитые предки одарили Черниговщину целым созвездием природных и архитектурных памятников. Чтобы новые появлялись - так что-то не видно. А те, что есть, как правило, не получают той поддержки, в которой нуждаются. Всё держится на энтузиастах.
Как по мне, это в корне неправильно и нужно постоянно тормошить чиновничью братию. Не могу отделаться от впечатления, что КПД наших чинуш крайне низок. Потому статью поддерживаю - о таких вещах надо писать. И даже - систематически...

Ірина Чугаєва | 2008-08-28 13:10

Максим
Я гадки не мала ні про які події, коли писала цю статтю. Вчора - це вчора, а їздили у тур гості зі Львова 24-го .
Якщо Ви зі мною знайомі, не варто ховатись під ніком. Напишіть своє прізвище.
До речі, якщо Ви читаєте "ВВ", в мене теж позитивних статей і матеріалів вистачає. Але тут я намагалась зосередитись на враженнях львів'ян та власних спостереженнях. Описати негативи, щоб згодом ситуація покращилась, вони стали позитивами.
Ви маєте право на власну думку.
І про Батурин у мене теж статті є, будьте уважні! ;)
  

Влад | 2008-08-28 13:08

А в чому буча? Автор проїхала із львів'янами і висловила їхні враження від поїздки. Це їх погляд. І в кінці дала своє спостереженні про Качанівку. Я уже чув звинувачення подібних "патріотів Вітчизни", коли ми критично питали в СРСР - коли ж настане комунізм? Заборонити будь-який інший погляд, крім погляду влади?

Максим | 2008-08-28 12:45

Щодо фоторепортажів ВВ та матеріалів Ігоря Кузьменка абсолютно згоден з Вами, про це і йде мова.

Медійник | 2008-08-28 12:30

Максим
Медійник
Тю, так і сам не додивився. Хай Макс перейде хоча б за тими лінками, що є внизу перед тим як писати дурню.
А ще бачив тут і Любеч, і Тростянець, і Качанівку, і Короп, і Рихлівський монастир. І захід сонця над Десною, і поля за Черніговом у виконанні Ігоря Кузьменка - людини, яку дуже поважаю. Є і мандрування вулицями, і печерами, і навіть Андріївським узвозом. Пишу для тих хто з дуба впав для того щоб шукали в архівах. Бо хто хоче бачити негатив, той його скрізь знайде.

Медійник | 2008-08-28 12:21

Максим
"Скільки матеріалів Ви поставили позитивних, після яких дійсно захотілося б відвідати той самий Батурин і не тільки, відповідь - нуль з половиною.
Так про що мова, у вас тільки "гадості, гадості і ще раз гадості".
----------------------------------------------------------------------------------
Констатувати можу лише одне, звертаючись до ВВ. Чернігівщина - це таки болото й вже давно не Ваш рівень. Бажаю більш впевнено та скоріше виходити на широку аудиторію, що ви в принципі поступово і робите. Тому що болото переробити неможливо. Якщо в ньому довго грузнути, можна стати лише його часткою. Чиновники тут не можуть сприймати критику в принципі. Лише бризкають слиною у відповідь на критику й звинувачують у замовності, до якої дуже звикли і інакше просто себе не уявляють.
2 Максим
Невже ви не бачили тут купу фоторепортажів по рідному краю, після яких хочеться його побачити і відчути? Робляться ці репортажі ентузіастами сайту, яких я знаю, і які за свої і іноді велосипедом їдуть зробити ДЛЯ ВАС безкоштовний репортаж. Щоб цю красу відчули і Ви?
Невже не соромно залишатися провінцією і писати дурниці?
-------------------------------------------
2Редактор. Поставте лінки на прекрасні репортажі спеціально для Максима. Можливо, йому стане соромно.

Максим | 2008-08-28 12:01

Ірині: я можу допустити (лише допустити), що стаття не замовна, але в черговий раз, я просто впевнений, "абсолютно випадково" ВВ поставив її паралельно інформації щодо вчорашніх незрозумілих подій в автодорі.
Лорі2: Особисте знайомство тут ні до чого, не повіриите, але я знею теж знайомий, якщо її ім'я хтось не використовує. А з приводу ляльки, коли почалось відродження Батурина, ваші ж колеги почали гадити Президента, що він грошей багато витрачає на Батурин, а не на "м'ясо та яйця", то де ж ви були, чому не захищали національну ідею, історичні пам'ятники? Відповім вам Сергію, бо за це не платили, не оплачувала влада ваші труди в цьому напрямку.
Підсумок: боротися за покращення будь-чого (доріг, пам'яток, умов життя..)- це чудово, тільки я цього не бачу.
Скільки матеріалів Ви поставили позитивних, після яких дійсно захотілося б відвідати той самий Батурин і не тільки, відповідь - нуль з половиною.
Так про що мова, у вас тільки "гадості, гадості і ще раз гадості".
Правду написив один відвідувач сайту:"Вам чернігівцям все не так, все не те", я з ним згоден. Любити потрібно свій край, пишатися ним, тоді й інші так до нього будуть ставитися. Я всім своїм друзям розповідаю, як я люблю чернігівщину, хоча вже 10 років живу в іншому місті

Сергій | 2008-08-28 10:38

Максим
До чого тут Наталія Андріївна? Вам на думку не спадало, що статті пишуться не за три хвилини і, між іншим, ДО того як розміщуються? :)
Ну а про дороги...
Знаю не з чуток - я там подорожував велосипедом. Розумієте? Це навіть не автобус і тим більше не Neoplan! Це удар кожної найменшої вибоїни по собі.

Лора 2 Максим | 2008-08-28 10:34

  Як уже набридли ці звинувачення у замовних статтях! Особисто знаю автора - вона ніколи до подібного не опуститься. А те, що на Чернігівщині таки не вміють дбати про культурні пам'ятки - це гірка правда. З тієї ж Качанівки можна було б зробити справжню лялю, а до неї якщо своїм ходом і без машини, то ще спробуй дістатися. так що автор абсолютно права. І подив львів'ян я розумію. У них туризм на європейському рівні

Ірина Чугаєва | 2008-08-28 10:26

По-перше, шановний Максиме, дякую за коментар. :)
"Стогіну" дійсно не було, оскільки вони - цивілізовані люди. Але погані враження від доріг залишились...
Батурин відроджується лише останнім часом. Це є добре, але сподіваюсь, що він буде звеличуватись швидкими темпами!
Наталія Андріївна до цієї статті і до мене, як і я до неї, не має ніякого відношення. Про поведінку Романової Н.А. я не знаю, оскільки там не була. До речі, у моїй статті написані терміни приїзду гостей зі Львову.
Тому Ви здатні зробити висновки самі.
Я - патріотка Чернігівщини. Тому не бажаю бачити її у такому стані. Я хочу, щоб впливові люди, політики звернули свою увагу та спрямували кошти на розвиток туристичного потенціалу Чернігівщини.
А жителі Львівщини були дійсно повні вражень і багато чого мені розповідали. Вважаю, що добрі приклади нам потрібно брати, а погані - відкидати і змінювати своє відношення до пам'яток.

Максим | 2008-08-28 09:47

Наскільки я знаю львів'ян, навряд чи стали б вони стогнати з приводу якихось там доріг (тим паче, що не все там так погано), на власні очі спостерігаючи за відродженням величності, справжнього символу нації.
Від вашої статті, Ірино, тхне виправдовуваннями Наталії Андріївни за її вчорашню непристойну і незаконну поведінку в автодорі. Невже не можна писати статті, які підвищуватимуть рейтинг нашого краю, невже так необхідно поплюжити батьківщину, ще й підписуватись жителями інших регіонів. Коли ви вже змінете свій менталітет, писаки! Ганьба вам! Черговий невдалий хід.
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

   Чорна Десна і мертвий пляж

SVOBODA.FM