Останнє оновлення: 10:32 субота, 25 січня
Для "галочки" / нація переможців чи переможених?
Ви знаходитесь: Культура / Архітектура / «На тобі, небоже, що мені негоже», або про особливості чернігівського вшанування героїв
«На тобі, небоже, що мені негоже», або про особливості чернігівського вшанування героїв

«На тобі, небоже, що мені негоже», або про особливості чернігівського вшанування героїв

Близько 15 години, 26 червня, чернігівська громадськість почала збиратися неподалік Катерининської церкви - мала статися подія, яку півтора десятки років чекала патріотична громада.

Нарешті, влада спромоглася виконати обіцянку, яку вустами різних чиновників озвучувала щороку – достойно вшанувати пам'ять борців за волю України і замість скромного каменю поставити пам’ятник.

Дочекалися. Несподівано напередодні з’явилося оголошення, що силами обласної адміністрації такий пам’ятник буде встановлено і відкрито до Дня Конституції України.

Бог з ним, що відкриття призначили в робочий день, в робочий час. Це для когось свято, (відкриття пам’ятника), а для чиновника – робота.

Але, коли голова ОДА Володимир Хоменко урочисто змахнув білу накиду і новий пам’ятник побачили присутні, почувся легкий здивований шепіт.

«А що це воно таке?», «Це що, козак?», «А чого він голову задер?», «А хто автор цього творіння», «А чого з громадою не порадились?»… - запитували одне у одного присутні, а на обличчях багатьох знайомих проступило розчарування, змішане з образою.

Всі точки над «і» розставив невдовзі сам Володимир Хоменко у своєму урочистому виступі. На пам’ятнику під вирізаним в брилі хрестом стоїть дійсно козак, який підняв голову вгору і тримає в руках дитину. Композиція символізує молоду українську державу – додав Хоменко.

Одразу виникає запитання: чому пам’ятник БОРЦЯМ ЗА ВОЛЮ має символізувати пригнічений козак, що у відчаї піднімає голову до неба та притискає останнє, що в нього залишилося – дитину? Чому це, наприклад, не здоровезний козарлюга, що грізно замахується шаблюкою на всіх ворогів неньки-України? Адже такий чи подібний героїчний образ набагато краще і логічніше підходив до даної ситуації.

Що не підійшло президентському дітищу – заберуть в Чернігові

Тим часом серед присутніх на відкритті людей ширилася вже нова інформація. Цей пам’ятник готувався для встановлення в Батурині, але там його «забракували», і тому вирішили віддати в Чернігів та встановити тут.

Якщо це правда, то це дійсно багато чого пояснює. І чому так неочікувано встановили пам’ятник, і чому не було оголошено конкурсу проектів, і чому не було обговорення з громадськістю варіантів проекту і, врешті, чому саме така композиція пам’ятнику. Адже для Батурина дійсно підходить змучений козак, який притискає до грудей дитину. Російські війська спалили тодішню гетьманську столицю Батурин вщент, вирізавши все населення: і козаків, і жінок, і дітей, і цей образ відповідає трагічному моменту української історії.

Про владу і громаду

Я часто критикую міську владу за її закритість, але поведінка в ситуації з пам’ятником обласної влади не йде в жодне порівняння з діями міської. На рівні міста принаймні оголошується конкурс серед архітекторів, проводиться відбір, виноситься на таке-сяке обговорення, а потім затверджується радою і реалізовується.

Написане вище не тільки моя особиста точка зору про встановлений пам’ятник. Про це ж саме говорив голова обласної «Просвіти» ВасильЧепурний, інший присутній на відкритті люд, що не один рік ходив до каменю Борцям за волю та сподівалися побачити від влади достойне вшанування українських борців. Та що там говорити, коли навіть знайомий священик, який служив панахиду біля нового пам’ятнику був, м’яко кажучи, не у захваті від такого подарунку обласної влади.

Підсумки напрошуються самі – стільки років Незалежності, а підхід у влади все той самий совковий.

Під дату, для галочки відкрили пам’ятник, який попався під чиновницьку руку і назвали його «Борцям за волю України».

Фото: газета "Сіверщина"

Голова Чернігівського освітнього центру «Ініціатива»

Коментарі (21)

SeGrey | 2009-07-01 17:13

SeGrey
Чернігівець
НІ, ви помиляєтеся. Я маю СВОЮ точку зору і висловлюю її.

Ылья Муравэц | 2009-07-01 16:13

Отшень кароший касак.Дивлюся на непо и думка гадаю.

революціонер | 2009-07-01 15:22

в тому році вже презентували проект пам"ятника з гіпсу, досить непоганий, а звідки цей взявся? мабудь на думку Приходька, він більш підходить в ландшафт незрозумілих статуй, які розкидані біля Катеринки. А взагалі непереживайте так панове, скоро "вскормлениє" нашою владою українофоби з різних "телерантно-гомосексуальних" організацій його зруйнують, і у Вас з"явиться можливість провести дискусію на тему нового проекту

Бондарев Олександр | 2009-07-01 14:10

Мені здається, що, начебто, інші проекти пам'ятнику десь були. І конкурси проводилися. Тільки, мабуть, як завжди, про них забули.
А, взагали, я теж думаю, що пам'ятник не туди всунули. Що це за Українські Лицарі, які замість шаблюкою махати, у Бога захисту просять.
На київському Майдані тридцятилітню целку поставили, а тут замість Лицаря - плаксу.
Жах!!!

Здивований | 2009-07-01 12:39

А чому ж прес-служба Чернігівської ОДА нічого не розповіла суспільству про той пам'ятник. Чим вони там так зайняті?

Олена | 2009-07-01 10:40

ЧернігівецьА взагалі шкода, що такі заходи рідко відбуваються в Чернігові. І проходять вони, як завжди, без участі звичайних чернігівців. Зігнали державних службовців, військових. Одна частина свідомої громадськості, мабуть, ще під час відкриття почала писати роздуми про недолугість влади. Друга частина (всі десять чоловік) – прийшла на захід, пораділа, поклали квіти, сфотографувалася та пішли, критикуючи організаторів. Цікаво, що жоден з них не згадав про власне творіння – Камінь борцям за волю. Якщо б не працівники обласної адміністрації, то й квітів на ньому не було б.
А щодо задуму пам’ятного знаку, шановний пане П.ПУЩЕНКО, то про його варто запитати не у Чепурного та Ясенчука, а у автора або у фахівців.
Павло Пущенко
Олена
Редактор новин
Сам такой!!!

Журналіст | 2009-07-01 10:18

ЧернігівецьА взагалі шкода, що такі заходи рідко відбуваються в Чернігові. І проходять вони, як завжди, без участі звичайних чернігівців. Зігнали державних службовців, військових. Одна частина свідомої громадськості, мабуть, ще під час відкриття почала писати роздуми про недолугість влади. Друга частина (всі десять чоловік) – прийшла на захід, пораділа, поклали квіти, сфотографувалася та пішли, критикуючи організаторів. Цікаво, що жоден з них не згадав про власне творіння – Камінь борцям за волю. Якщо б не працівники обласної адміністрації, то й квітів на ньому не було б.
А щодо задуму пам’ятного знаку, шановний пане П.ПУЩЕНКО, то про його варто запитати не у Чепурного та Ясенчука, а у автора або у фахівців.
Павло Пущенко
Олена
так не було ж чого завчасно презентувати і чого розказувати - привезли, поставили, відкрили. Крапка. Про що розказувати ?

Місцевий житель | 2009-07-01 10:08

Місцевий житель
Хто тягнув за язика?)))
У тому, що ти б**, п** і **ць сумнівів ні в кого не виникає.
А з "нашого бюджету" я отримую значно менше, ніж ти і не плачу, не ридаю, бо не бачу сенсу.
А що до конкурсу - так якщо проводити його серед таких як ти, то хай вже буде просто камінь.
Пока, **!

Редактор новин | 2009-07-01 10:02

ЧернігівецьА взагалі шкода, що такі заходи рідко відбуваються в Чернігові. І проходять вони, як завжди, без участі звичайних чернігівців. Зігнали державних службовців, військових. Одна частина свідомої громадськості, мабуть, ще під час відкриття почала писати роздуми про недолугість влади. Друга частина (всі десять чоловік) – прийшла на захід, пораділа, поклали квіти, сфотографувалася та пішли, критикуючи організаторів. Цікаво, що жоден з них не згадав про власне творіння – Камінь борцям за волю. Якщо б не працівники обласної адміністрації, то й квітів на ньому не було б.
А щодо задуму пам’ятного знаку, шановний пане П.ПУЩЕНКО, то про його варто запитати не у Чепурного та Ясенчука, а у автора або у фахівців.
Павло Пущенко
Олена
Та ви що! :) Який автор, яке бачення... Ці кляті журналюги тільки й роблять, що гребуть бабло лопатою за всякі пасквілі.
Ваша робота...
Робота не в тому, щоб презентувати що попало. Принаймні не за згадані вище гонорарчики. Нормальна робота в тому, щоб викривати недоречності і невідповідності. Якщо це комусь непотрібно - він... як би це м'якше сказати... зомбі. М'яко не вийшло, pardon.

Олена | 2009-07-01 09:51

ЧернігівецьА взагалі шкода, що такі заходи рідко відбуваються в Чернігові. І проходять вони, як завжди, без участі звичайних чернігівців. Зігнали державних службовців, військових. Одна частина свідомої громадськості, мабуть, ще під час відкриття почала писати роздуми про недолугість влади. Друга частина (всі десять чоловік) – прийшла на захід, пораділа, поклали квіти, сфотографувалася та пішли, критикуючи організаторів. Цікаво, що жоден з них не згадав про власне творіння – Камінь борцям за волю. Якщо б не працівники обласної адміністрації, то й квітів на ньому не було б.
А щодо задуму пам’ятного знаку, шановний пане П.ПУЩЕНКО, то про його варто запитати не у Чепурного та Ясенчука, а у автора або у фахівців.
Павло Пущенко
Розказувати та презентувати пам'ятник - це ваша роботи, пане журналіст.
Аби ви замість вічної своєї гадкої критики дізнались про автора, поспілкувались з ним, розпитали, як він коментує свій задум, своє творіння. Може все не так погано, але...
За таку роботу вам ніхто *** не капне, і не заперечуйте, бо це прописна істина.
А ми, пересічні громадяни, звертаємось до Вас і *** видання з проханням - напишіть нам про автора, його бачення, повірте нам набагато цікавіше дізнатись про це, ніж весь час бути свідками ***.
А що до Батурина, мене особисто не ображає той факт, що пам'ятник готували там. Батурин -це також історичний пам'ятник, доречі дуже гарний і вражаючий. І я впевнена збудований за тією ж тематикою.

Павло Пущенко | 2009-07-01 09:01

ЧернігівецьА взагалі шкода, що такі заходи рідко відбуваються в Чернігові. І проходять вони, як завжди, без участі звичайних чернігівців. Зігнали державних службовців, військових. Одна частина свідомої громадськості, мабуть, ще під час відкриття почала писати роздуми про недолугість влади. Друга частина (всі десять чоловік) – прийшла на захід, пораділа, поклали квіти, сфотографувалася та пішли, критикуючи організаторів. Цікаво, що жоден з них не згадав про власне творіння – Камінь борцям за волю. Якщо б не працівники обласної адміністрації, то й квітів на ньому не було б.
А щодо задуму пам’ятного знаку, шановний пане П.ПУЩЕНКО, то про його варто запитати не у Чепурного та Ясенчука, а у автора або у фахівців.
"Хвахывцы" мали б розказувати та презентувати памятник громадськості не у день відкриття, а на етапі конкурсу проектів, як це робиться у цивілізованому світі
А то привезли неліквід батуринський і розказуєте тепер байки

Чернігівець | 2009-07-01 01:06

А взагалі шкода, що такі заходи рідко відбуваються в Чернігові. І проходять вони, як завжди, без участі звичайних чернігівців. Зігнали державних службовців, військових. Одна частина свідомої громадськості, мабуть, ще під час відкриття почала писати роздуми про недолугість влади. Друга частина (всі десять чоловік) – прийшла на захід, пораділа, поклали квіти, сфотографувалася та пішли, критикуючи організаторів. Цікаво, що жоден з них не згадав про власне творіння – Камінь борцям за волю. Якщо б не працівники обласної адміністрації, то й квітів на ньому не було б.
А щодо задуму пам’ятного знаку, шановний пане П.ПУЩЕНКО, то про його варто запитати не у Чепурного та Ясенчука, а у автора або у фахівців.

Чернігівець | 2009-07-01 00:19

SeGrey
Я так розумію, що Ser Gey один із тих видатних знавців монументалістів, які брали участь, разом із Романовою, в обговоренні громадськістю та встановлені пам’ятного знаку „Видатним чернігівцям” на Валу. Він дуже органічно вписався в ансамбль стародавньої частини історичного центру міста.

Просто житель | 2009-06-30 23:08

Згоден з Місцевим жителем з приводу того, що комусь, мабуть, не дають спокою втрачені можливості щодо використання бюджетних коштів. Адже, на скільки я знаю, для будівництва памятника використовувалися лише спонсорські гроші.

Ніна | 2009-06-30 22:04

ШеваУ битві між козаками і свинопасами перемога поки що за останніми!
Ви кого маєте на увазі ??? Не Олега Олексійовича...

Статист | 2009-06-30 17:42

Хотілося б спитати у «свідомих» і «ображених» критиків: а де ж ви були всі ці 17 років? Чому не було ініційовано проведення конкурсу на кращий проект, не розпочато збір коштів на пам’ятник? Чому все зводилося до відвідування Каменя двічі на рік, партійного піару (під партійними ж стягами) та закликів до влади щось зробити. Складається враження, що у дитини цукерку забрали. Про що ж тепер кричати? Правильно, про те що пам’ятник ідейно не витриманий, що стоїть не так і дивиться не туди.

SeGrey | 2009-06-30 14:37

Пам'ятник позаяк відкрито. Але... Він не сприяймається більшістю. Його не розуміють. Доводиться пяснювати щоце за панк з річною дитиною, яке вже підстрижена під горщик.
  Ні,це не плювок з боку влади. Вони побачили цікаву пропозицію, що комусь не треба. Чом би не підібрати те, що летить прямо в руки. В принципі, такі дії нема чого коментувати. Пам'ятник можна було дійсно поставити біля Катеринки.Він там начебто молиться.
  Але зову про але. Кому в голову прийшла думка встановити цей пам'ятник як монумент борцям за волю і незалежність України? Приходьку? Хоменку? Хай там як, але рішення приймали вони. За такими їхніми діями можна судити що вони думають за незалежність, і як на їх думку за неї варто боротися.
  Проте найгірше ще попереду. Якщо ми, як громадяни Чернігова "схаваємо" цей пам'ятник як належне, можна стверджувати, що ми не поважаємо себе. Зараз нам поставили цей пам'ятник і сказали, що це борець за волю. Але борці за волю не прикриваються дітьми. А навпаки, діти мають ховатися за плечима охоронця.
  Це страшно ще й тому, що завтра можуть поставити пам'ятник Катерині ІІ за те, що вона дуже грамотно реструктуризувала війсьокві козацікі поселення.

Хто тягнув за язика?))) | 2009-06-30 13:11

Місцевий житель
"А взагалі, вам би одне одного погадити, заробити на цьому непоганий гонорарчик"
З цього місця, будь ласка, детальніше. Як заробити гонорар на плювку з боку влади, якщо про нього сказати щиро вголос без якоїсь задньої думки? У людини мізки, напевно, зовсім вже повернуті на чужому ймовірному заробітку))).
Читаємо далі:
"...а потім ще й грошей побільше викинути з нашого бюджету на свої конкурси та проекти".
Ось він, момент істини!
Яке право має всяке "бидло" простягати руки до "НАШОГО БЮДЖЕТУ"??? )))) На якісь там конкурси і проекти, знову ж таки дуже і дуже ймовірні. Які там конкурси і проекти? Ви про що? Ми ж плазуни й пристосуванці, які так гарно влаштувалися ближче до бюджету!

Місцевий житель | 2009-06-30 12:56

Пам'ять повинна бути у тебе в серці. У твоєму серці має бути образ того козака, у кожного він свій, всім не догодиш.
Павле, напиши краще, що півміста зараз без гарячої води при такій спеці.
А ми, прості люди, вшануємо пам'ять героїв біля цього пам'ятника.
Нам він подобається.
А взагалі, вам би одне одного погадити, заробити на цьому непоганий гонорарчик, а потім ще й грошей побільше викинути з нашого бюджету на свої конкурси та проекти. То не використовуйте для цього світлу пам'ять борців.

Махно | 2009-06-30 12:34

То пан Хоменко встановив монумент ,,Борцям за волю України ХХIст.,,

Шева | 2009-06-30 10:28

У битві між козаками і свинопасами перемога поки що за останніми!
закрити

Додати коментар:

SVOBODA LIVE! - YouTube
SVOBODA.FM - LIVE!
Listen on Online Radio Box! SVOBODA.FM

Архів прямих трансляцій на YouTube: YouTube.com/holovatenko

Реклама на сайті SVOBODA.FM

SVOBODA.FM - LIVE!
Фотоновини

  Подарунок військових артистів чернігівським малюкам

SVOBODA.FM

RedTram
Загрузка...
Північний вектор