Чи можливе примирення православних Московського і Київського патріархатів?
Реалії сьогоднішнього чернігівського релігійного життя, чим далі, тим частіше змушують замислюватися над цим питанням.
Вже два роки триває активна боротьба громади Московського патріархату проти Київського патріархату за Катерининську церкву, яка не дала УПЦ МП бажаних результатів.
Навпаки, питання вирішилося на користь УПЦ КП: до Катерининської церкви вже тиждень тому увійшла православна козацька громада, у храмі відновилися богослужіння.
На що сподіваються представники Московського патріархату? Як вони пояснюють своє стояння? Чому не хочуть поступатися козацькій громаді та Київському патріархату? Чому для них це таке принципове питання?
Відповіді на всі ці запитання ми спробували отримати під час розмови з отцем Олександром, який очолює громаду Московського патріархату, що також претендує на Катерининську церкву:
- Храм будувався 300 років тому, коли була єдина православна церква. – пояснив він. – З розпадом СРСР і утворенням нових держав власність, яка залишилась на території Російської православної церкви, патріарх Олексій передав у власність Українській православній церкві, яку очолює митрополит Володимир. Тобто ми є юридичними спадкоємцями церков. 1992 р. виникла нова церковна організація, якій потрібно будувати свої храми. Але чому Київський патріархат у Чернігові свого нічого не побудував? Кількість соборів, які були передані нам та їм, майже однакові – нам віддали Спаський, Троїцький собори та Єлецький монастир, а їм 2. У нас громада набагато більша. Тому ми вважаємо, що рішення ОДА та судів незаконні, оскільки юридично ми є спадкоємцями. Були рішення судів і на нашу користь. Самі суди один одному суперечать. Як те, що будувалось 300 років тому могло стати власністю організації, яка утворилась 15 років тому?
З’ясувалось, що громада УПЦ МП, як неодноразово говорив митрополит Володимир, хоче примиритись з УПЦ КП у тому випадку, якщо церква буде організована канонічним, духовним шляхом, а не державним, як стверджують у МП, "за сприяння Л. Кравчука":
- У церкви є свої церковні закони, які вона повинна виконувати. Весь світ говорить про те, що Філарет – порушник церковних законів. Недарма Київський патріархат не визнають у світі, і на з’їзді патріархів Київського патріархату не було, - зазначив отець Олександр.
Багато говорилося про те, що незгодні з рішенням ОДА моляться у наметі за сприяння політичних партій, Наталії Вітренко та навіть Росії. Проте, громада Московського патріархату стверджує, що їх люди навіть ходили до міського голови Олександра Соколова, писали заяву, що вони поза політикою. І вже рік політичних наметів поблизу протестуючих немає.
Чи довго будуть представники Московського патріархату сподіватись на вирішення проблеми церкви на їх користь? Чи очиститься площа поблизу церкви від наметів, чи навпаки – їх стане більше? Чи будуть обидві церкви мирно співіснувати чи ні? Як себе будуть поводити органи місцевого самоуправління?
Адже після прийнятя позбавленого юридичної сили рішення міської ради по Катерининській церкві з позицією про необхідність передачі собору назад музею можна очікувати чого завгодно… Покаже час. Але впевнено можна сказати, що представники ні однієї, ні іншої сторони не мають наміру здаватись.
Хто винен у антагоністичних стосунках між Московським та Київським патріархатом?
Митрополити, віруючі чи влада? Чи дійсно потрібно покласти край розподілам церков та робити кроки на примирення, «прощати ближнього», навіть якщо він не правий?
Відповідь, здається, лежить на поверхні. Якщо церкви не можуть налагодити свої стосунки, тоді державна влада повинна вживати заходів, спрямованих на об’єднання церков Московського та Київського патріархату в єдину Українську православну церкву. Як це не банально звучить. Іншого виходу, мабуть, немає…
Уточнення редакції: Всі старовинні храми Чернігова є власністю держави і входять до складу заповідника "Чернігів стародавній".
Опоненти Московського патріархату у свою чергу називають Київський патріархат правонаступником Церкви Володимира Хрестителя, а УПЦ МП – частиною РПЦ, яка є правонаступницею Московської Церкви, що у 1448 році "пішла в розкол" з-під опіки Константинополя, і протягом 141 року не була визнана світовим православ'ям у якості канонічної.
Версія для друку Відправити по e-mail Обговорити на форумі |
Переглядів : 15357 |
Посилання до теми:
30.07.2008 Чернігів: Давня фортеця та сьогоднішній Вал. ФОТО
24.07.2008 Рішення чернігівської міськради по Катерининській церкві не має юридичної сили
24.07.2008 Більше 3 тисяч чернігівців поїдуть у Київ зустрічати Вселенського Патріарха
22.07.2008 Церковно-прихідська сесія зі звільненням. ФОТОрепортаж
22.07.2008 Чернігів: Депутати міськради хочуть позбавити Катерининську церкву її основної функції?
22.07.2008 Чернігів: Депутати КПУ, ПСПУ і ПР вирішили "розім'ятися" на питанні Катерининської церкви?
22.07.2008 Чернігів: "Віруючі" УПЦ-МП пікетують міськраду
21.07.2008 Московський Патріархат вважає, що Алея Героїв у Чернігові - це шосе? ФОТО
19.07.2008 Чернігів: Прес-конференція у Катерининській церкві. ФОТО+АУДІО
19.07.2008 Катерининська церква: Московському патріархату закон не писаний? Або заупокійні молитви під храмом
19.07.2008 Православна громада увійшла до Катерининської церкви
29.05.2008 «Чернігів стародавній» вимагає прибрати облогу Катерининської церкви
26.05.2008 У «канонічні намети» проникла електрика в масках! ФОТО
23.05.2008 Катерининська церква: Рішення остаточне. Оскарженню не підлягає
11.07.2005 Чернігів: нова книга про святителя Феодосія побачила світ за сприяння ігумені Амвросії
3.11.2006 Закляття Патріарха Ієремії або «Канонічні» підвалини Московського патріархату
Коментарі (25)
.станіслав | 2009-09-14 14:57
Ronald | 2008-08-06 08:33
Сергій Соломаха | 2008-08-05 11:48
1. Про яку "канонічність" гутарят шановні москвофіли якщо душегуб-садист і антихрист цар-імператор Петро І ліквідував більш як на 300 років обрання Патріархів і замінивши його на колегіальний орган - Синод, на посади в якому призначали особисто Романови та ліквидував таємницю ісповіді.
2. Про яку "канонічність" може йти мова якщо партсамодержець Йосип І створив майже нуля новий Московський комуністичний патріархат у 1943 році і призначив першого Патріарха Московського і всього СРСР.
Шановні,москвофіли, буть-ласка пошукайте інші менш "підмочені" аргументи щодо необхідності перебування українських православних парафій під патронатом патріархів, яких призначала і призначатиме кесарі - російська імперська влада, а не обирають самі віруючі і клір на своїх помісних православних соборах.
Ви ж самі добре знаєте, брати-москвофіли, якщо б обирали у 1990р. Патріарха Всея РУСІ на помісному соборі , а не в політбюро ЦК КПРС , то їм був не Редигер (Алексій ІІ), а Філарет І(Денисенко), який майже 10 років разом з Володимиром(керуючим справами московської патріархії) фактично керували всією церквою(звісно разом з КГБ), а не хворий Пімен.
Олександр | 2008-08-05 10:24
Axel | 2008-08-05 08:10
VLB | 2008-08-04 18:37
Читаю Ваши комментарии и сердце разрываеться на части. Как вы думаете, кто живёт в России? Много ли русских - москалей, как Вы их называете, проживает в России? И в правительстве, и чиновники, и на Дальнем Востоке, и на Крайнем Севере - много украинцев. Да даже Санкт-Петербург строили и украинцы тоже (камни возили на подводах). Да одна у нас история и все мы перемешаны-словяне в лучшем случае, если не татары или евреи, или греки, или поляки, которые , впрочем тоже словяне, но они панове, а украинцы у них холопами были, за освобождение от польского ИГА и боролся Степан Бендера, за что и посадили его поляки в тюрьму, а немцы освободили.... Да много чего можно писать о нашей истории, которую выворачивают, кому как нужно. А Велико-русский язык (не русский) -создан из трёх языков русского, белорусского и украинскогго. НИКОМУ В МИРЕ НЕ НУЖНЫ СИЛЬНЫЕ НИ РОССИЯ, НИ УКРАИНА А потому разделяй ( на религиозной, на голодоморе, на языковой проблемме) И ВЛАСТВУЙ.
Ірина Чугаєва | 2008-08-03 16:46
Бондарев Олександр | 2008-08-03 15:24
Бондарев Олександр | 2008-08-03 15:20
Ірина Чугаєва | 2008-08-01 22:43
Олександр | 2008-08-01 17:23
Sniper | 2008-08-01 11:22
Не дело политиков лезть в дела церкви - раз. И два: не должен был губернатор превышать своих служебных полномочий, передавая здание, принадлежащее министерству культуры и запрещенное указом кабмина еще в начале 90-х для передачи кому бы то ни было. Но раз в стране беззаконие и полный бардак, то сегодня Екатеринку передали ..., а завтра и весь Чернигов продадут китайцам или арабам.
Сергій Соломаха | 2008-08-01 11:19
А як же з вірою в Бога ?
Тепер зруміло чому така затятість у питаннях захоплення церковних споруд - саме в них і "вірять" бізнес-попи, бо це їх заробітки.
Соціолог | 2008-08-01 09:32
Більшість українців підтримують УПЦ КП
«яка православна церква скоріше має право вважатися історичною правонаступницею Православної церкви, утвердженої в Київській Русі 1020 років тому?» за макрорегіонами, %:
УПЦ КП 32,6
УПЦ МП 15,6
УАПЦ 1,9
РПЦ 10,1
Важко сказати 37,5
Інша 2,3
http://www.kiis.com.ua/txt/doc/23072008/pr.doc
http://www.kiis.com.ua/txt/doc/21072008/pr.doc
М.Боюра | 2008-08-01 08:31
Історично Українська Православна Церква від Хрещення Руси-України була Митрополією Константинопольського Патріархату.
У 1448 році від Київської Митрополії відокремилася Московська ерархія, яка була самоназвана Московською Патріархією. Лише через 141 рік (у 1589 р.) вона отримала визнання Константинопольського Патріархату.
Як свідчать грецькі історики, у 1684 році (за часів лівобережного гетьмана I.Самойловича) Московська Патріархія звернулася до Константинопольського патріарха Якова з проханням підпорядкувати їй Українську Митрополію (тобто отримати право рукоположіння Київських митрополитів), але отримала відмову. Це не заважало таємно висвятити у Москві у сан Київського митрополита єпископа Гедеона Святополк-Четвертинського.
У 1686 року Константинопольський Патріарх Діонісій погодився на підпорядкування Московській Патріархії Української Церкви, але через рік (1687) його саме за це було засуджено на Царгородському патріаршому соборі та позбавлено сану, а підпорядкування визнано актом хабарництва та скасовано.
abc | 2008-08-01 07:56
До речі, Московський патріархат виник самозвано, як розкольники. Може варто переглянути його визнання канонічним як неправомірне і недоцільне? Бо та нахабність, з якою він ставиться до материнської для нього української церкви, те нищення, котре він їй завдавав, завтра може розповсюдитись і на Константинопіль?
Scuns | 2008-07-31 23:57
Не дело политиков лезть в дела церкви - раз. И два: не должен был губернатор превышать своих служебных полномочий, передавая здание, принадлежащее министерству культуры и запрещенное указом кабмина еще в начале 90-х для передачи кому бы то ни было. Но раз в стране беззаконие и полный бардак, то сегодня Екатеринку передали ..., а завтра и весь Чернигов продадут китайцам или арабам.
Шева | 2008-07-31 23:35
П.С. Українська влада взялась за російські медія, тепер наступ кдбістської наволочі на релігійному фронті, посилиться.
Ветеран | 2008-07-31 19:43
Metallist | 2008-07-31 19:15
Уж сколько говорилось о хамстве и воинствующем безкультурии людей, засевших в палатках, - прямо легенды рассказывают.
И пусть несогласные пояснят мне, за что эти горе-протестанты достойны уважения? За то, над памятником архитектуры издевались?
М.Боюра | 2008-07-31 18:51
Шева | 2008-07-31 18:19
Коли виставляєм намети?
Speckle | 2008-07-31 17:20
Metallist | 2008-07-31 17:04
А пан Александр - большой словоблуд. Или он хочет сказать, что МП возник ранее Спасского собора? Но владеют же и не подавятся...
abc | 2008-07-31 15:13
Аж ні, примітивний зиск керує закордонним патріархатом. Щоб грошеняток українських прихожан перепало, щоб молилися в першу чергу за них, щоб прикрашене кремлівським наученням слово українським віруючим несли. Ні, не віра ними керує, а словоблудлива корисливість.