Останнє оновлення: 12:05 субота, 12 жовтня
Церква
Ви знаходитесь: Політика / Україна / Чи можливе примирення православних Московського і Київського патріархатів?
Чи можливе примирення православних Московського і Київського патріархатів?

Чи можливе примирення православних Московського і Київського патріархатів?

Реалії сьогоднішнього чернігівського релігійного життя, чим далі, тим частіше змушують замислюватися над цим питанням.

Вже два роки триває активна боротьба громади Московського патріархату проти Київського патріархату за Катерининську церкву, яка не дала УПЦ МП бажаних результатів.

Навпаки, питання вирішилося на користь УПЦ КП: до Катерининської церкви вже тиждень тому увійшла православна козацька громада, у храмі відновилися богослужіння.

На що сподіваються представники Московського патріархату? Як вони пояснюють своє стояння? Чому не хочуть поступатися козацькій громаді та Київському патріархату? Чому для них це таке принципове питання?

Відповіді на всі ці запитання ми спробували отримати під час розмови з отцем Олександром, який очолює громаду Московського патріархату, що також претендує на Катерининську церкву:

- Храм будувався 300 років тому, коли була єдина православна церква. – пояснив він. – З розпадом СРСР і утворенням нових держав власність, яка залишилась на території Російської православної церкви, патріарх Олексій передав у власність Українській православній церкві, яку очолює митрополит Володимир. Тобто ми є юридичними спадкоємцями церков. 1992 р. виникла нова церковна організація, якій потрібно будувати свої храми. Але чому Київський патріархат у Чернігові свого нічого не побудував? Кількість соборів, які були передані нам та їм, майже однакові – нам віддали Спаський, Троїцький собори та Єлецький монастир, а їм 2. У нас громада набагато більша. Тому ми вважаємо, що рішення ОДА та судів незаконні, оскільки юридично ми є спадкоємцями. Були рішення судів і на нашу користь. Самі суди один одному суперечать. Як те, що будувалось 300 років тому могло стати власністю організації, яка утворилась 15 років тому?

З’ясувалось, що громада УПЦ МП, як неодноразово говорив митрополит Володимир, хоче примиритись з УПЦ КП у тому випадку, якщо церква буде організована канонічним, духовним шляхом, а не державним, як стверджують у МП, "за сприяння Л. Кравчука":

- У церкви є свої церковні закони, які вона повинна виконувати. Весь світ говорить про те, що Філарет – порушник церковних законів. Недарма Київський патріархат не визнають у світі, і на з’їзді патріархів Київського патріархату не було, - зазначив отець Олександр.

Багато говорилося про те, що незгодні з рішенням ОДА моляться у наметі за сприяння політичних партій, Наталії Вітренко та навіть Росії. Проте, громада Московського патріархату стверджує, що їх люди навіть ходили до міського голови Олександра Соколова, писали заяву, що вони поза політикою. І вже рік політичних наметів поблизу протестуючих немає.

Чи довго будуть представники Московського патріархату сподіватись на вирішення проблеми церкви на їх користь? Чи очиститься площа поблизу церкви від наметів, чи навпаки – їх стане більше? Чи будуть обидві церкви мирно співіснувати чи ні? Як себе будуть поводити органи місцевого самоуправління?

Адже після прийнятя позбавленого юридичної сили рішення міської ради по Катерининській церкві з позицією про необхідність передачі собору назад музею можна очікувати чого завгодно… Покаже час. Але впевнено можна сказати, що представники ні однієї, ні іншої сторони не мають наміру здаватись.

Хто винен у антагоністичних стосунках між Московським та Київським патріархатом?

Митрополити, віруючі чи влада? Чи дійсно потрібно покласти край розподілам церков та робити кроки на примирення, «прощати ближнього», навіть якщо він не правий?

Відповідь, здається, лежить на поверхні. Якщо церкви не можуть налагодити свої стосунки, тоді державна влада повинна вживати заходів, спрямованих на обєднання церков Московського та Київського патріархату в єдину Українську православну церкву. Як це не банально звучить. Іншого виходу, мабуть, немає…

Уточнення редакції: Всі старовинні храми Чернігова є власністю держави і входять до складу заповідника "Чернігів стародавній".
Опоненти Московського патріархату у свою чергу називають Київський патріархат правонаступником Церкви Володимира Хрестителя, а УПЦ МП – частиною РПЦ, яка є правонаступницею Московської Церкви, що у 1448 році "пішла в розкол" з-під опіки Константинополя, і протягом 141 року не була визнана світовим православ'ям у якості канонічної.

Коментарі (25)

.станіслав | 2009-09-14 14:57

Те , що Росія від початку свого існування поводиться нахабно по відношенню до своїх сусідів і не тільки , вже всім відомо. Перетворивши церкву на фактично державну установу , керівники Московії використовують її суто в імперських інтересах.... Історія говорить все сама за себе....

Ronald | 2008-08-06 08:33

"У"ПЦ МП нужно запретить, ведь Петька №1 (цыарь Московии) упразднил патриаршество), Сталин создал МосПат, хотя он не епископ!! Так и Украина должна ЗАПРЕТИТЬ УПЦ-РПЦ МП на территории Украины! Владимир Великий крестя Русь-Украину сказал: кто не крестится -ВРАГ мне, т.е. ГОСУДАРСТВУ. Так и сейчас, кто не перейдет в УПЦ КП - ВРАГ государства!!! Пусть уходят в подполье, им так интереснее!!!

Сергій Соломаха | 2008-08-05 11:48

Щодо "канонічності" власне самого Московського патріархата.
1. Про яку "канонічність" гутарят шановні москвофіли якщо душегуб-садист і антихрист цар-імператор Петро І ліквідував більш як на 300 років обрання Патріархів і замінивши його на колегіальний орган - Синод, на посади в якому призначали особисто Романови та ліквидував таємницю ісповіді.
2. Про яку "канонічність" може йти мова якщо партсамодержець Йосип І створив майже нуля новий Московський комуністичний патріархат у 1943 році і призначив першого Патріарха Московського і всього СРСР.
  Шановні,москвофіли, буть-ласка пошукайте інші менш "підмочені" аргументи щодо необхідності перебування українських православних парафій під патронатом патріархів, яких призначала і призначатиме кесарі - російська імперська влада, а не обирають самі віруючі і клір на своїх помісних православних соборах.
Ви ж самі добре знаєте, брати-москвофіли, якщо б обирали у 1990р. Патріарха Всея РУСІ на помісному соборі , а не в політбюро ЦК КПРС , то їм був не Редигер (Алексій ІІ), а Філарет І(Денисенко), який майже 10 років разом з Володимиром(керуючим справами московської патріархії) фактично керували всією церквою(звісно разом з КГБ), а не хворий Пімен.

Олександр | 2008-08-05 10:24

VLB
Ну Вас можно понять, но и Вы должны понять реалии жизни. Московия как клещ пьет из нас соки уже на протяжении многих столетий – история, культура, религия, ресурсы людские и природные…, да и не только из нас. Да Москву основали наши земляки, но была великая смута, когда пять поколений Московия не имела связей с Украиной, обросла дикими азиатскими традициями и стала совсем чужой и по духу и по крови и стала москальщиной. И по языку не увязочка, уж сильно много там заимствований тоже от кочевых народов, почитайте даже своих филологов. А тех кто уехал, то Бог им судья. Правильно сделал кошевой атаман Сирко, когда заставил порубать не желавших остаться на Родине, а возвратиться на чужбину в Крым. Не придут они воевать, так придут их дети. Далеко ходить не надо, за 17 лет Независимости Россия уже практически как минимум рижды объявляла нам войну (за Севастополь, Крым, Тузлу…). Конечно иметь сильную общую державу и престижно и выгодно, но кровью учит история, так что избавь нас Бог от таких друзей, а от врагов может и сами избавимся

Axel | 2008-08-05 08:10

Scuns, а ведь Моспатриархия создана СТАЛИНЫМ в сентябре 1943 года, и почему Путин - объединяет, а В.А. Ющенко -*вмешивается*?! От скунсов воняет, не занал, или тебе приятно нагадить на Украину?!

VLB | 2008-08-04 18:37

   Дорогие Земляки, так много чего хочелось Вам сказать, что написала сумбурно- отрывками, извините, поймёте ли меня?
   Читаю Ваши комментарии и сердце разрываеться на части. Как вы думаете, кто живёт в России? Много ли русских - москалей, как Вы их называете, проживает в России? И в правительстве, и чиновники, и на Дальнем Востоке, и на Крайнем Севере - много украинцев. Да даже Санкт-Петербург строили и украинцы тоже (камни возили на подводах). Да одна у нас история и все мы перемешаны-словяне в лучшем случае, если не татары или евреи, или греки, или поляки, которые , впрочем тоже словяне, но они панове, а украинцы у них холопами были, за освобождение от польского ИГА и боролся Степан Бендера, за что и посадили его поляки в тюрьму, а немцы освободили.... Да много чего можно писать о нашей истории, которую выворачивают, кому как нужно. А Велико-русский язык (не русский) -создан из трёх языков русского, белорусского и украинскогго. НИКОМУ В МИРЕ НЕ НУЖНЫ СИЛЬНЫЕ НИ РОССИЯ, НИ УКРАИНА А потому разделяй ( на религиозной, на голодоморе, на языковой проблемме) И ВЛАСТВУЙ.

Ірина Чугаєва | 2008-08-03 16:46

Бондарев Олександр
Тільки вранці служба? А у вечорі? В інший час потрапити до церкви неможливо??? Адже у будь-який храм можна заходити у будь-який час...

Бондарев Олександр | 2008-08-03 15:24

Увага! Скоро знову 17 рік!!!

Бондарев Олександр | 2008-08-03 15:20

Служба відбувається о 9.00 годині кожного дня.

Ірина Чугаєва | 2008-08-01 22:43

До речі, два дні тому я хотіла зайти до Катерининської церкви. Це було в обід... Проте, було зачинено двері. Чому? І де були козаки, які її охороняють??? Чи вже її ніхто не охороняє, окрім намету?

Олександр | 2008-08-01 17:23

Яка там може бути канонічність у жуликів !!?? Просто вони відчайдушно намагаються втриматись, щоб не виплила їхня багатовічна "канонічна брехня". Підступ, обман та брехня – це їх віра і канон. А щоб не ліпити кривого до горбатого, правильно, що запросили Вселенського Патріарха, може хоч тепер зрушиться з місця відновлення Української помісної церкви

Sniper | 2008-08-01 11:22

ScunsА что такое этот "Киевский патриархат"? ..., созданная КГБ/СБУ по заказу Кравчука!
Не дело политиков лезть в дела церкви - раз. И два: не должен был губернатор превышать своих служебных полномочий, передавая здание, принадлежащее министерству культуры и запрещенное указом кабмина еще в начале 90-х для передачи кому бы то ни было. Но раз в стране беззаконие и полный бардак, то сегодня Екатеринку передали ..., а завтра и весь Чернигов продадут китайцам или арабам.
Scuns, Катерининська церква передана не за рішенням губернатора, а в результаті судового розгляду суперечки у всіх судових інстанціях, і рішення Верховного Суду України, нарешті поставило крапку у цьому питанні. Звичайно, тобі, представнику "п"ятої" колони кремлівсько-московсько-сталінського агітпропу марно наводити історичні факти про те що віра християнська прийшла до вас, московитів, з нашої, київської землі...Дивись, Іудо, щоб відробляння твоїх московитських 30 срібренніків не вийшло тобі боком...

Сергій Соломаха | 2008-08-01 11:19

Чого варта лише заява речника Амвросія на сесії міської ради про те, що "люди вірять в нашу канонічнескую церкву".
А як же з вірою в Бога ?
Тепер зруміло чому така затятість у питаннях захоплення церковних споруд - саме в них і "вірять" бізнес-попи, бо це їх заробітки.
  

Соціолог | 2008-08-01 09:32

Чернігів, виглядає якимось диким містом, точніше його міска рада, з її огульну позицію щодо релійну ситуацію
Більшість українців підтримують УПЦ КП
«яка православна церква скоріше має право вважатися історичною правонаступницею Православної церкви, утвердженої в Київській Русі 1020 років тому?» за макрорегіонами, %:
УПЦ КП 32,6
УПЦ МП 15,6
УАПЦ 1,9
РПЦ 10,1
Важко сказати 37,5
Інша 2,3
http://www.kiis.com.ua/txt/doc/23072008/pr.doc
http://www.kiis.com.ua/txt/doc/21072008/pr.doc

М.Боюра | 2008-08-01 08:31

 Якщо вже мова про церкву КП та МП, то правда тут така:
 Історично Українська Православна Церква від Хрещення Руси-України була Митрополією Константинопольського Патріархату.
У 1448 році від Київської Митрополії відокремилася Московська ерархія, яка була самоназвана Московською Патріархією. Лише через 141 рік (у 1589 р.) вона отримала визнання Константинопольського Патріархату.
Як свідчать грецькі історики, у 1684 році (за часів лівобережного гетьмана I.Самойловича) Московська Патріархія звернулася до Константинопольського патріарха Якова з проханням підпорядкувати їй Українську Митрополію (тобто отримати право рукоположіння Київських митрополитів), але отримала відмову. Це не заважало таємно висвятити у Москві у сан Київського митрополита єпископа Гедеона Святополк-Четвертинського.
У 1686 року Константинопольський Патріарх Діонісій погодився на підпорядкування Московській Патріархії Української Церкви, але через рік (1687) його саме за це було засуджено на Царгородському патріаршому соборі та позбавлено сану, а підпорядкування визнано актом хабарництва та скасовано.
 

abc | 2008-08-01 07:56

Scuns
Scuns, ну це вже наглість. Якщо українці хочуть мати щось своє - то козні КГБ/СБУ. Ви китайців чи арабів протипоставляєте українцям як чужинців, котрим віддавати українське не варто. Добре, згоден. Але чому Ви до них не додали московитів? Якою такою нахабністю вони помазані, що мають бути українцям рідніші від самих себе? Якщо хочете, то давайте вести мову на парітетних засадах. Нехай московити, як акт доброї волі передадуть Київському патріархату собор Василія Блаженого, а вже потім ведуть мову про Катерининську церкву. Наші заробітчани там молилися б українсько... А то якось однобоко-кривобоко виходить по вашим бажанням.
До речі, Московський патріархат виник самозвано, як розкольники. Може варто переглянути його визнання канонічним як неправомірне і недоцільне? Бо та нахабність, з якою він ставиться до материнської для нього української церкви, те нищення, котре він їй завдавав, завтра може розповсюдитись і на Константинопіль?

Scuns | 2008-07-31 23:57

А что такое этот "Киевский патриархат"? ..., созданная КГБ/СБУ по заказу Кравчука!
Не дело политиков лезть в дела церкви - раз. И два: не должен был губернатор превышать своих служебных полномочий, передавая здание, принадлежащее министерству культуры и запрещенное указом кабмина еще в начале 90-х для передачи кому бы то ни было. Но раз в стране беззаконие и полный бардак, то сегодня Екатеринку передали ..., а завтра и весь Чернигов продадут китайцам или арабам.

Шева | 2008-07-31 23:35

Коли мова заходить про церкву, то РФ тут не до інфраструктури та землі, або просто майна. Мова йде про людські душі, які в данній ситуації (відносини, ставлення РФ до України) дуже важливий ресурс в досягненні кінцевої мети. Пропаганда - дуже сильна зброя.
  П.С. Українська влада взялась за російські медія, тепер наступ кдбістської наволочі на релігійному фронті, посилиться.

Ветеран | 2008-07-31 19:43

Если говорить более прагматично, то Россия просто хочет иметь на территории Украины больше своей собственности (инфраструктуры, земли и т.д.). Вот эту политику и осуществляют через церковные структуры. И строительство храмов новых в некоторой степени поддерживается и продиктовано этой целью - быть собственниками на чужих территориях. Вот и сыр-бор за Екатерининскую церьков из этой же политики российской. А что касается веры, то людям совершенно одинаково, какой батюшка проводит Литургию. Люди более искренни и чисты в вере, чем, к сожалению, отдельные служители церкви. Они-то, эти служители, и подрывают доверие к церкви, но не к Богу.

Metallist | 2008-07-31 19:15

И что за интерес объединяться с теми хамами, что под церковью стоят? Им бы на митинги да флагами махаться с оппонентами.
Уж сколько говорилось о хамстве и воинствующем безкультурии людей, засевших в палатках, - прямо легенды рассказывают.
И пусть несогласные пояснят мне, за что эти горе-протестанты достойны уважения? За то, над памятником архитектуры издевались?

М.Боюра | 2008-07-31 18:51

 Треба об'єднуватися УПЦ КП та УАПЦ, ось тоді Вселенський Патріарх може визнати об'днану церкву Українською Помісною Церквою і зникнуть всі розмови про неканонічність, а УПЦ МП тоді вже хай визначається. Буде у нас помісна церква, буде.

Шева | 2008-07-31 18:19

Катерининська церква вже наша, тепер на черзі: "Спаський, Троїцький собори та Єлецький монастир".
Коли виставляєм намети?

Speckle | 2008-07-31 17:20

Пока этими верующими, возле церкви стоящими, будут руководить политики - не будет никакого примирения. А объединять не надо, а то будет ещё не одна Екатеринка и в других областях.

Metallist | 2008-07-31 17:04

Согласен на 100 процентов!
А пан Александр - большой словоблуд. Или он хочет сказать, что МП возник ранее Спасского собора? Но владеют же и не подавятся...

abc | 2008-07-31 15:13

Якби мова йшла про віру - проблем би не було. Є держава, в ній живуть люди, віруючі. Ну й нехай собі моляться, щоб Бог дав їм щастя, долю і добробут. Між іншим і за сусідів своїх по християнські помоляться...
Аж ні, примітивний зиск керує закордонним патріархатом. Щоб грошеняток українських прихожан перепало, щоб молилися в першу чергу за них, щоб прикрашене кремлівським наученням слово українським віруючим несли. Ні, не віра ними керує, а словоблудлива корисливість.
закрити

Додати коментар:


Фотоновини

  Музика і живопис в укритті

SVOBODA.FM